۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

نرخ تلفن ثابت كفاف درآمدي شركت‌ها را نمي‌دهد

 به عنوان مثال تعداد BTS ها بيش از پنج برابر افزايش يافته و بخش خصوصي در اين حوزه سرمايه‌گذاري كرده كه نمونه آن راه‌اندازي اپراتور دوم است.
به گزارش ICTPRESS محمد سليماني در حاشيه مراسم افتتاحيه 142 پروژه مخابراتي و يك‌هزارمين سايت BTS تلفن همراه كه در ( 28 ارديبهشت ماه) در محل شركت مخابرات استان خوزستان برپا شد در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: بيش از 72 درصد از روستاهاي داراي جمعيت بيش از 25 خانوار كشور تحت پوشش تلفن همراه هستند و 86 درصد از روستاهاي داراي جمعيت بالاي 20 خانوار و شهرها داراي تلفن ثابت به روز هستند.
وي با بيان اينكه بايد ارتباطات جهاني را پايدارتر كنيم، گفت: اتصال از طريق فيبرنوري به تمام كشورهاي همسايه برقرار است و به همين دليل در صورتي كه در خارج از ايران مشكلي براي شبكه‌ها و فيبرنوري ايجاد شود، براي كاربران ايراني كمترين اثر را دارد.
وي با اشاره به افزايش بيش از 10 برابري شاخص‌ها در حوزه پهناي باند، عنوان كرد: سرعت واگذاري امكانات مخابراتي به مردم در طول دوره‌ 3 سال و 9 ماه دولت نهم بيش از 10 برابر افزايش يافته است.
وي با يادآوري برنامه‌هاي آتي بخش ارتباطات عنوان كرد: از جمله برنامه‌هاي آينده در بخش تلفن همراه ارتقاء نسل آن به 75/2 است؛ در سال گذشته نسل دوم تلفن همراه در همراه اول صورت گرفت و به نسل 5/2 افزايش يافت.
سليماني ادامه داد: از ديگر مباحث آتي نيز ايجاد شبكه‌هاي نسل آينده به نام NGN است؛ كشور تصميم گرفت حوزه ارتباطات را وارد شبكه‌هاي جديد كند. البته اجرايي كردن اين تصميم، برنامه گسترده‌اي خواهد بود كه تاكنون سه سال تحقيقات براي آن انجام شده و در مراحل مناقصاتي آن هستيم.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بيان كرد: ايجاد شبكه‌هاي نسل آينده به صورت نمونه در سه استان انجام مي‌شود.
وي از ديگر برنامه‌هاي آينده ارتباطات را مرتبط با شبكه ديتا دانست و افزود: قصد داريم در هر يك از استان‌ها شبكه‌هاي تجميع استاني ايجاد شود كه قرارداد اين شبكه در استان خوزستان منعقد شده است.
سليماني درباره افزايش تعرفه نيز گفت: افزايش تعرفه در برنامه وزارت ارتباطات نيست.
وي يادآور شد: بيش از 5 سال است كه تعرفه‌ها افزايش نيافته در حالي كه هزينه واگذاري تلفن ثابت از 100 هزار به 50 هزار تومان كاهش يافت و هزينه خريد تلفن همراه از چند صد هزار تومان به 10 هزار تومان كاهش يافته است.
سليماني تاكيد كرد: نرخي كه براي تلفن ثابت در نظرگرفته شده كفاف درآمدي شركت‌ها را نمي‌دهد و راهكارهايي بايد براي آن پيدا شود؛ البته اگر افزايش تعرفه‌اي بخواهد صورت گيرد بايد به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.
وي درباره ثبت هويت صاحبان سيم كارت ايرانسل تصريح كرد: ثبت هويت صاحب سيم كارت يك ضرورت و مطالبه عمومي و مردمي است كه اپراتورها بايد آن را انجام دهند.
سليماني ادامه داد: شركت ايرانسل موظف است تمام شماره‌هاي بي نام و نشان را از رده خارج و قطع كند و در صورتي كه اين كار را انجام ندهد در واقع قانون را اجرا نكرده و از نظر ما متخلف شناخته مي‌شود، به همين دليل به صورت مجدد از شركت ايرانسل مي‌خواهيم كه هويت تمام سيم كارت‌ها را ثبت كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

81075