۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

حکومتی نیرومند است که قدرت ارتباطی قویتری داشته باشد

به گزارش ICTPRESS دکتر حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بيان اينكه  با ظهور تلگراف در ایران، زمینه برای تحولات اجتماعی، سیاسی پدید آمد ابراز كرد: تلگراف باعث شد که مردم بتوانند در مقابل حکومت های استعمارگر، به صورت یکپارچه ایستادگی کند.
وي  با اشاره به واقعه تحریم تنباکو گفت: فتوای آیت ا... میرزائی شیرازی در خصوص تنباکو به کمک تلگراف به اطلاع همه مردم رسید و این امر موجب شد تا یک وحدت سراسری برای مقابله با استعمار به وجود آید .
وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که مسئولان وزارت ارتباطات به جنبه های تاریخی این وزارت خانه توجه دارند و هم ساختمان و هم دستگاههای قدیمی مربوط به این مجموعه محفوظ مانده است.
وي تاكيد كرد: حکومتی نیرومند است که قدرت ارتباطی قویتری داشته باشد و هر حکومتی که قدرت ارتباطات قوی تری داشته باشد نیرومند تر است.
این عضو شورای انقلاب فرهنگی از تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای احیای این موزه قدر دانی کرد و گفت:یکی از دلایل موفقیت انسان ها بالا بودن قدرت درک و آگاهی آنان است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات به جنبه تاریخی فعالیت های خود توجه نشان داده که این امر قابل تقدیر است.
همچنين دکتر محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز دراين  مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقریبا کار توسعه ارتباطات در کشور به پایان رسیده است.
 وي گفت:امیدواریم برندگان مزایده وایمکس بتوانند خدمات خود را در شش ماهه دوم سال جاری ارائه دهند.
دکتر سلیمانی ادامه داد: 98 درصد روستاهای بالای 50 خانوار و همچنین 72 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای تلفن ثابت خانگی هستند.
وی تصریح کرد: در بیشتر استان های کشور جشن پایان ارتباط برگزار شده است.
لازم به ذکر است در ادامه این مراسم تمبر کلاه فرنگی توسط دکتر حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات ابطال شد.
این گزارش حاکی است ، سال 1303 همزمان با خرید نخستین دستگاه کابل فرستنده، موج بلند به قدرت 20 کیلووات از روسیه، اراضی قصر قاجار یا منقطه بی سیم که امروزه نیز بسیاری آن را به این نام می شناسند به نام « عمارت کلاه فرنگی » نام گذاری و نخستین دکل با ارتفاع 120 متر حاشیه ساختمان افراشته شد.
این ساختمان نخستین ساختمان تلگراف بیسیم کشور بوده و بازسازی به گونه ای انجام شده که در زلزله های با قدرت 5/6 ریشتر هم مشکلی برای این بنای تاریخی به وجود نیاید.

نظرات : 0

ثبت نظر

76350