۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ارتباط رسانی به تمامی روستاهای بالای 4 خانوار

به گزارش ICTPRESS مهندس حسن اکبری، مدیرعامل مخابرات استان خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه می بایست تا پایان سال 88، ارتباط رسانی به 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار عملیاتی شده باشد.
وی افزود: این در حالی است که با اقدامات انجام شده، یک سال زودتر و با حجمی گسترده تر، برای تمامی روستاهای بالای چهار خانوار، امکان بهره مندی از نعمت ارتباطات فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به تکلیف برنامه چهارم مبنی بر ارایه تلفن خانگی به 80 درصد از روستاهای بالای 50 خانوار تا پایان سال جاری، این شاخص نیز هم اکنون برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار و یک سال زودتر، محقق شده است.
مدیر عامل مخابرات استان خراسان شمالی با اشاره به پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها گفت: در حال حاضر، 65 درصد از روستاهای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و نصب سایت های جدید تلفن همراه تا پایان تابستان جاری، این رقم به بالای 70 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
مهندس حسن اکبری در خصوص دفاتر ICT روستایی نیز تصریح کرد: در حال حاضر، 135 دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان فعال بوده و خدمات پست، مخابرات و پست بانک را به روستائیان ارایه می کنند.
وی تأکید کرد: راه اندازی 15 دفتر جدید ICT روستایی به منظور توسعه پیشخوان دولت از جمله برنامه های سال جاری است که با تلاش های در دست انجام، امیدواریم تا پایان مرداد ماه 88، عملیاتی شود.
وی افزود: همچنین ارایه مجوز ایجاد و راه اندازی دفاتر خدمات ارتباط روستایی به بخش خصوصی به منظور توسعه این نوع از خدمات نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری است.

نظرات : 0

ثبت نظر

64244