۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

65 درصد روستاهای خراسان جنوبی تحت پوشش همراه اول

ظرفیت سازی لازم برای واگذاری 50 هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی فراهم شده است.
به گزارش گروه دريافت خبر ICTPRESS  به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمدرضا حاجی محمدی -مدیرعامل مخابرات استان خراسان جنوبی-، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، بیش از 62 درصد از روستائیان در سطح استان، امکان بهره‌مندی از شبکه اینترنت و خدمات قابل عرضه روی این شبکه را پیدا کرده اند.
حاجی محمدی ادامه داد: در حال حاضر حدود 99 درصد از جمعیت روستایی استان، از امکانات مخابراتی بهره مند هستند.
وی افزود: هم اکنون 907 روستای استان دارای تلفن خانگی هستند که این تعداد، در ابتدای تأسیس شرکت مخابرات خراسان جنوبی تنها 128 روستا بوده است.
وی ادامه داد: 100 درصد از جمعیت روستایی بالای 250 نفر استان خراسان جنوبی، از نعمت تلفن خانگی، بهره مند شده اند.
حاجی محمدی با بیان این مطلب که بر اساس برنامه چهارم استان، می بایست ارتباط رسانی به 90 درصد روستاهای دارای سکونت تحقق پیدا می کرد، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و با توجه به شعار عدالت گستری دولت نهم، یک سال زودتر از موعد مقرر، ارتباط رسانی به حدود 93 درصد از روستاهای استان عملیاتی شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس، امکانات مخابراتی به یک هزار و 695 روستا ارائه شده که این عدد در ابتدای تأسیس شرکت، 817 مورد بوده است.
مدیر عامل مخابرات استان خراسان جنوبی در خصوص تلفن همراه روستایی نیز گفت: با نصب و راه اندازی 82 سایت تلفن همراه، 521 روستا تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته، ظرفیت سازی لازم برای واگذاری 50 هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی فراهم شده است.
وی با اشاره به پوشش شبکه تلفن همراه سراسری در روستاها نیز تأکید کرد: در حال حاضر، حدود 65 درصد از روستاهای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
حاجی محمدی در خصوص دفاتر ICT روستایی نیز اظهار داشت: هم اکنون، 192 دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان راه اندازی شده است که با بهره برداری از این تعداد، برنامه پنج ساله چهارم استان در این زمینه یک سال زودتر از موعد مقرر، عملیاتی شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

79322