۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

وزارت ارشاد جهت احقاق حقوق خبرنگاران گام بردارد

به گزارش واحد دريافت خبر ICTPRESS، حجت الاسلام محمد علي رضايي به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگار آينه تمام نماي جامعه است، لذا بايد به بررسي، ارزيابي و انعکاس صحيح و درست مسائل اقدام کند.
نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس گفت: عملکرد صحيح خبرنگاران در جامعه موجب نقش آفريني اساسي و اصولي آنان در پيشبرد امور مي شود، به طوري که آنان مي توانند با شناسايي و پيگيري مشکلات به واسطه ارتباط با مردم و مسوولان موجب حرکت جامعه به سمت جامعه‌اي ايده آل شوند.
وي اظهار داشت: خبرنگاران بايد در انعکاس اخبار دريافتي ضمن رعايت نکات حرفه‌اي،نهايت امانت داري را مد نظر قرار دهند، تا از اين طريق شاهد حرکت به سمت خبرنگاري حرفه‌اي باشيم.
رضايي خاطرنشان كرد: درک کامل و درست از فضاي جامعه و تلاش در جهت حرکت دادن جامعه به سمت ترقي و تعالي از ديگر ويژگي هاي يک خبرنگار است.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: تنظيم و انعکاس اخبار بدون توجه به فضا و جو جامعه مي تواند تبعات و عواقب منفي را در پي داشته باشد.
وي با تاکيد بر اين‌که خبرنگاران يکي از اقشار زحمتکش و داراي شغلي سخت هستند، اظهار داشت: لازم است وزارت ارشاد به عنوان متولي اصلي رسانه‌ها و خبرنگاران شاغل در رسانه ها در جهت رفع مشکلات معيشتي و احقاق حقوق اين قشر گام بردارد.
رضايي تاکيد کرد: لازم است تشکل هاي صنفي خبرنگاران نيز در اين زمينه قوي تر از گذشته وارد عرصه شوند. 

نظرات : 0

ثبت نظر

31290