۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

هويت‌شناسي دوگانه مبتني بر تلفن

 اين واحد جهت تأمين امنيت دسترسي از راه دور به تجهيزات شبکه و اطلاعات حساس است.
محمدحسين حميدي،  مدير گروه فن‌آوري اطلاعات جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي در گفت‌وگو با خبرنگار ICTPRESS با بيان اين مطلب افزود: اين روش در بانکداري اينترنتي و شبکه‌هاي رايانه‌يي مي‌تواند جايگزين توکن‌هاي(اجزاء) سخت‌افزاري شود و دشواري‌هاي توزيع، آموزش، حمل و انهدام توکن‌هاي سخت‌افزاري را برطرف کند
وي با اشاره به طراحي و ساخت مرکز تلفن IP هزار شماره با بهره‌گيري از اصول و توصيه‌هاي شبکه‌هاي نسل جديد گفت: سيستم ارائه، دريافت و پرداخت قبوض مخابرات استان تهران از طريق تلفن که با عنوان 1818 شناخته مي‌شود از دستاوردهاي اين واحد است؛ اين سيستم بدون نياز به دردست داشتن قبض و شماره شناسه و شماره پرداخت، امکان پرداخت وجه تلفن را براي بيش از 8 ميليون مشترک استان تهران فراهم آورده است.
به گفته وي همچنين از اواخر سال گذشته مرکز داده سازمان سنجش و آموزش کشور توسط اين واحد راه‌اندازي شد. اين مرکز زيرساخت فني اعلام نتايج و ثبت‌نام آزمون‌هاي کشور را تامين مي‌کند. با توجه به ترافيک ورودي بسيار زياد در زمان‌هاي اعلام نتايج و ثبت‌نام و حساسيت‌هاي دواطلبان و خانواده‌ها در طراحي اين مرکز داده مقياس‌پذيري و قابليت اتکاء با استفاده از فن‌آوري‌ها و رويکردهاي نوين مراکز نوين نسل داده مورد توجه زيادي قرار گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

53078