۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

تمام دفاتر ICT سودده هستند

ICTPRESS - دفاتر ICT روستايي با عنوان پيشخوان خدمت زمينه لازم جهت ارائه خدمات ساير سازمان‌ها از جمله وزارت جهاد كشاورزي، سازمان تعاون روستايي، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و ساير نهادهاي دولتي و خصوصي را فراهم مي‌كند.
به گزارش ICTPRESS ، صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - در همايش خدمات ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در روستا با بيان اين مطلب گفت: در برنامه چهارم توسعه نگاهي به بحث‌هاي مقايسه‌اي ايران در بحث ارتباطات، اهداف جهاني را مدنظر داشتند كه براساس اهداف تعريف شده، بحث ارتباطات روستاها و برقراري ارتباطات جزو تعاريف مهم مطرح شده بود.
وي تجهيزات پستي و پست‌بانكي كارگزار آموزش ديده خدمات ارتباطاتي و فن‌آوري اطلاعات، خدمات پستي و پست بانكي را از جمله امكانات و تجهيزات موجود در دفاتر عنوان كرد.
فيضي با تاكيد بر اينكه در 80 درصد كشورهاي جهان مردم براي دريافت سرويس به جاهاي مختلف مراجعه نمي‌كنند گفت: تمام دفاتر ICT سودده هستند و موضوع مهم در اين زمينه اين است كه وقتي مي‌خواهيم ICT را به روستا ببريم بايد جايي باشد كه در روستا براي مردم ملموس باشد.
مديرعامل شركت مخابرات ايران درباره هزينه سرمايه‌اي يك دفتر ICT روستايي تصريح كرد: حداقل هزينه سرمايه‌اي يك دفتر ICT روستايي به طور متوسط 10 ميليون تومان و هزينه‌هاي جاري ماهانه آن‌ 650 هزار تومان است.
وي با بيان اينكه 5 ميليون و 300 هزار ساعت در سال ارتباط اينترنت در روستاها داشتيم تاكيد كرد: با تكنولوژي و ورود آن نمي‌توان مبارزه كرد بلكه بايد مديريت مناسبي برروي آن داشت.
او گفت: در سال 81 با تعريف اجراي طرح تكفا در زمينه فعاليت‌هاي IT، در سال 82 تعهد ايران در تاثيرگذاري بر ساختار جامعه اطلاعاتي و در سال 83 با تعيين مجري طرح اين برنامه در ايران به صورت طرحي و با مجري مشخص تعيين شد.
فيضي درباره عمده‌ترين اهداف ICT روستايي گفت: ارائه خدمات ارتباطي و اطلاعاتي به صورت يكپارچه و مجتمع به روستاييان، ارائه خدمات بانكي به صورت سنتي و الكترونيكي در محل روستاها به روستاييان، ايجاد بستري براي ايجاد توسعه خدمات الكترونيكي به صورت پيشخوان خدمات در روستا، افزايش دسترسي خدمات روستاييان به شبكه جهاني اينترنت به منظور استفاده از توانمندي‌هاي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات و ارائه فضا و امكانات ارتباطي و اطلاعاتي مورد نياز به ساير سازمان‌هاي فعال در روستا از جمله اهداف است.
به گزارش ICTPRESS :مديرعامل شركت مخابرات ايران افزايش كيفيت خدمات به روستاها، به روز بودن خدمات و دسترسي 24 ساعته روستا به خدمات، افزايش پاسخگويي دولت در مقابل روستاييان، تمركز خدمت بر نيازهاي ساكنان روستاها و امكان سفارشي‌سازي و ارائه خدمات را از جمله مزاياي ICT براي روستا برشمرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

28355