۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

تلاش براي دسترسي همگاني به ارتباطات امن و باکيفيت

 رضا تقي‌پور - وزير پيشنهادي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - با بيان اين مطلب اظهار كرد: در همين راستا، يکي ديگر از چشم‌اندازهاي در نظر گرفته شده، به روزرساني خدمات ارتباطي است.
وي افزود: از ديگر چشم‌اندازهايي که ازسوي اينجانب براي بخش ICT تعريف شده مي‌توان به کاهش شکاف ديجيتالي از طريق ايجاد درگاه‌هاي ارتباطي و گسترش فرصت‌هاي ديجيتالي و همچنين فراهم آوردن شرايط لازم به منظور دسترسي ارزان و آسان به اطلاعات براي عموم مردم با حفظ حريم خصوصي آن‌ها اشاره کرد.
تقي‌پور با اشاره به سياست‌ها و اهداف کلي تدوين شده از سوي وي براي بخش ICT گفت: توسعه فن‌آوري اطلاعات و آينده نگري درباره آثار و تحولات IT در سطح ملي و جهاني از جمله سياست‌هاي تدوين شده در اين حوزه است.
وي ادامه داد: تلاش خواهيم کرد تا با همکاري فعالان و نخبگان حوزه ICT و همچنين با حضور موثر در اتحاديه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، نقش کشور در تصميم‌گيري‌هاي جهاني را ارتقاء و سهم ايران در بازار جهاني ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات را بالا ببريم.
وزير پيشنهادي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري تصريح کرد: در صورت توفيق خدمت‌گذاري، سياست توسعه آزادسازي و خصوصي‌سازي در ارايه خدمات ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات را به صورت جدي پيگيري خواهيم کرد.
او با اشاره به اهداف کلان تعريف شده در راستاي تحقق سياست‌هاي تدويني نيز اظهار كرد: بهبود فضاي سرمايه‌گذاري و کسب کار و ارتقاء بهره‌وري بخش ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از جمله اهدافي است که براي اجراي هر کدام از آن‌ها برنامه‌هاي مشخص و کاملي طراحي و آماده شده است.
وي ادامه داد: توسعه و تأمين زيرساخت‌هاي ارتباطي مورد نياز بخش‌هاي دولتي و غيردولتي همچنين به کارگيري فن‌آوري هاي نوين در شبکه‌هاي مادر مخابراتي از ديگر اهداف کلاني محسوب مي‌شوند که در جهت تحقق سياست‌ها و چشم‌انداز حوزه ICT تعريف و برنامه‌ريزي شده است.
تقي‌پور آزادسازي و توسعه رقابت‌پذيري در ارايه سرويس‌هاي پستي را يک هدف مهم در راستاي خدمت‌رساني مطلوب به مردم دانست و اظهار كرد: در همين راستا خصوصي‌سازي شرکت پست و برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي کاربردي براي بهبود بيش از پيش دسترسي عمومي به خدمات پايه پستي به صورت جدي مد نظر بوده و پيگيري خواهد شد.
وزير پيشنهادي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات درباره راهبردهاي تعريف شده براي استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بخش خصوصي براي کمک به توسعه و ارايه خدمات در بخش ICT گفت: بايد بسترسازي لازم براي مشارکت بخش غيردولتي در اين حوزه صورت گيرد.
وي افزود: در همين راستا تلاش مي‌کنيم تا شرايط رقابت، عدم تبعيض و جلوگيري از ايجاد انحصار براي توسعه مشارکت بخش غيردولتي در اين حوزه متناسب با نياز بازار ايجاد شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

42946