۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

سیستم هیبریدی جدید برای مدیریت دیتا

به گزارش ICTPRESS به نقل از " PhysOrg.com"،هم اکنون دانشمندان علوم رایانه ای در دانشگاه Yale آمریکا موفق به ارائه سیستم دیتا بیس جدیدی شده اند که ترکیبی از دو سیستم مدیریتی کارآمد است و سیستم هیبریدی منبع باز HadoopDB نام دارد .
در حال حاضر در روش سنتی مدیریت اطلاعات به دوشیوه صورت می گیرد که نخستین شیوه سیستم مدیریت دیتابیس همزمان یا DBMS است که این روش مناسب برای کار با دیتا های ساختار بندی شده مثلا جدولی با ترلیون ها دیتای خام است.
روش دوم موسوم به  MapReduce دارای یک ساختار نرم افزاری است که هم اکنون از سوی گوگل برای جستجو در اطلاعات فضای وب مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربر اجازه می دهد که کنترل بیشتری بر روی اطلاعاتی که به دست می آورد داشته باشد.
بنابراین سیستم مدیریت اطلاعات HadoopDB ترکیبی از فناوری های بکار رفته در دو سیستم MapReduce و DBMS است.
طبق گفته " دانیل آبادی " پرفسور ارشد علوم رایانه ای دانشگاه Yale  این سیستم مدیریتی جدید بهترین گزینه های دو سیستم پیشین را در بر گرفته و با توجه با افزایش حجم روز افزون داده های اطلاعاتی مورد ذخیره استفاده از این سیستم ذخیره اطلاعات جدید امری اجتناب ناپذیر است و ذخیره و آنالیز این میزان اطلاعات تنها با سیستم مدیریت دیتابیس HadoopDB امکان پذیر است.
وی افزود : سیستم مدیریتی HadoopDB زمان انجام برخی وظایف معمولی را از روز ها به ساعت ها تقلیل داده و انجام بسیاری آنالیز های پیچیده را امکان پذیر کرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

65755