۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

52 جايزه به برگزيدگان خود اهدا خواهيم كرد

به گزارش ICTPRESS  مجيد صادقيان دبير اين بخش به ستاد خبري جشنواره گفت: بخش پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ ها 52 برگزيده خواهد داشت که شامل سه برگزيده در هر يک از حوزه هاي چهارده گانه بخش پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه مهلت ارسال آثار براي اين بخش تا 31 مراد ماه تمديد شده بود، اعلام کرد: داوري هاي اين بخش که در سه مرحله انجام مي شود پس از پايان مهلت ارسال آثار آغاز شده است. در مرحله اول کار غربال گري انجام مي شود و سايت هايي که مشکلات ابتدايي دارند ـ از قبيل لود نشدن، در دسترس نبودن و... از بخش مسابقه خارج مي شوند.
به گفته صادقيان داوري‌ها در مرحله دوم بر اساس کاربرگ‌هايي که در چهار حوزه اصلي تعريف و طراحي شده اند انجام خواهد شد. حوزه‌هاي کاربردي، محتوايي، گرافيک و فني چهار حوزه‌اي هستند که در مرحله انتخاب نامزد هاي نهايي، معيار داوران بوده است. در اين مرحله از ميان تمام نامزدهاي باقيمانده از مرحله اول 104 اثر براي راهيابي به مرحله دوم انتخاب خواهند شد.
او با بيان اينکه بخش پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها داراي 14بخش است که هر کدام سه برگزيده خواهند داشت گفت: در آخرين مرحله داوري 104 نفر به بخش نهايي راه پيدا مي کنند که از اين تعداد تنها 52 نفر برگزيده نهايي خواهند بود.
وي درباره جوايز اين بخش نيز خاطرنشان کرد: در دوره قبل سه سکه بهار آزادي به نفر اول، دو سکه به برگزيده دوم و يک سکه بهار آزادي به نفر سوم اهداء شد؛ اما بايد جوايز اين بخش را افزايش داد. ما اين موضوع را به مسوولان جشنواره پيشنهاد داده ايم اما هنوز جوايز به صورت دقيق مشخص نشده است.
* آمار آثار رسيده به بخش‌هاي اصلي سومين جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال
تعداد آثار رسيده به بخش هاي اصلي سومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال بيش از هزار و 300 اثر است.
بر اساس اعلام دبيرخانه اين جشنواره تعداد آثار در شش بخش اصلي جشنواره به اين ترتيب است: نرم افزارهاي چند رسانه اي 654 اثر، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگها 575 اثر، بازي هاي رايانه اي و سرگرمي هاي ديجيتال 19 اثر، هنرهاي ديجيتال 11 اثر، نرم افزارهاي تلفن همراه 45 اثر و فن آوري و نوآوري در رسانه هاي ديجيتال 41 اثر.
مهلت ارسال اثر براي حضور در جشنواره تا بيستم مرداد ماه بود که اين زمان تا اواخر مرداد ماه تمديد شد. اما براي سه بخش جشنواره يعني هنرهاي ديجيتال، بازي هاي رايانه اي و فناوري و نوآوري علاقمندان تا پانزدهم شهريور ماه فرصت دارند تا آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
سومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال علاوه بر اين شش بخش اصلي، در هشت بخش جانبي و خارج از مسابقه هم برگزار مي شود. اين جشنواره و نمايشگاه از هشتم مهرماه امسال آغاز و تا هجدهم در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برپا خواهد بود

نظرات : 0

ثبت نظر

28836