۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

قابليت جذب سرمايه‌گذاري خارجي در اين حوزه

بايد با توجه به گفته مقام معظم رهبري جنبش نرم‌افزاري و نهضت علم‌محوري با عنوان گفتمان مسلط جامعه داشته باشيم.
به گزارش ICTPRESS  : مهندس رضا تقي‌پور در مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات با بيان اينكه در تقسيم‌بندي در دنياي حاضر براي گذر از مدار كشورهاي توسعه نيافته و در واقع اقتصاد منبع‌بنيان به اقتصاد دانش‌بنيان بايد به فناوري ارتباطات و اطلاعات توجه كرد گفت: خوشبختانه امروزه بسياري از مسائلي كه روزي جزو معضلات كشور محسوب مي‌شد روبه‌رو نيستيم.
او ادامه داد: البته واقعيت اين است كه ما اگر در گذر زمان بخواهيم فاصله خود را با جوامع پيشرفته حفظ و يا كمتر كنيم بايد با سرعت حركت آن‌ها و يا بيشتر حركتمان را ادامه دهيم كه انتهاي آن توسعه اقتصاد دانش‌بنيان است.
وي با بيان اين كه در اين حوزه مي‌توان خلق فرصت كرد، گفت: كشورمان موقعيت جغرافيايي مناسبي در منطقه دارد و از طرفي داراي جمعيتي جوان و تحصيلكرده و نيروي انساني متخصص هستيم و ابلاغ قانون اجرايي شدن اصل 44 هم فرصتي ديگر براي اين حوزه است.
تقي‌پور ادامه داد: قابليت جذب سرمايه‌گذاري خارجي از ديگر موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود و اگر بخواهيم خود را در سطح استانداردهاي جهاني تعريف كنيم بايد در اين نقطه قوت بهره بگيريم و از زيرساخت‌هاي قوي ارتباطي بهره‌مند باشيم.
وزير ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه امروز فضاي رقابتي در كشور در اين حوزه شكل گرفته كه با توسعه اين فضا بتوانيم در تسهيل ارائه خدمت به مردم با قدرت بيشتري ادامه راه دهيم و خوشبختانه در چهار سال گذشته از نظر پيشرفت‌هاي علمي و فناوري ، هسته‌يي، نانو، فناوري ‌هاي هوا و فضا پيشرفت‌هاي عظيمي را شاهد بوديم و اميدواريم اين مسير با حمايت رييس جمهور و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با همكاري شما به خوبي طي شود و به شعار گذر از اقتصاد منبع‌بنيان به اقتصاد دانش‌بنيان برسيم.
او با بيان اين كه در اين شعار عامل پيشران فناوري اطلاعات و ارتباطات است، گفت: توسعه پايدار اين حوزه به منظور سرآمدي و اقتدار نظام در مسير توسعه اجتماعي و رفاه جامعه است.
وي ادامه داد: اميدواريم در وضعيت مطلوب شاهد توسعه جامعه‌اي باشيم كه بسياري از امور مردم درارتباط با دولت، تجارت، دسترسي به اطلاعات و بسياري از خريد و فروش‌ها بدون نياز به مراجعه حضوري امكان‌پذير باشد.
به گزارش ICTPRESS  : وزير ارتباطات با بيان اينكه پنج محور اصلي براي كار داريم تاكيد كرد: توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي كشور با استفاده از فناوري ‌هاي نوين ارتباطي، توسعه فناوري اطلاعات به منظور رشد جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي، توسعه فناوري ‌ها و كاربردهاي فضايي، مسائل پست و پست بانك و تمركز بيشتر برروي تنظيم مقررات و تنظيم روابط دولت با اپراتورها و اپراتورها با مردم است.
تقي‌پور ادامه داد: لازم است بتوانيم براي توسعه در اين حوزه از بخش خصوصي به خوبي كمك بگيريم و مقررات و تسهيلات لازم را براي ورود شركت‌هاي كوچك و متوسط در اين حوزه فراهم كنيم و تا جايي كه ممكن است كار مردم به دست مردم انجام شود و دولت بخش تنظيم روابط را داشته باشد و از تصدي‌گري فاصله بگيرد.
او خاطر نشان كرد: قصد داريم اين ساختارها را تقويت كنيم به نحوي كه اين توانمندي در كشور ايجاد شود و از تشكل‌هاي غير دولتي و افزايش نقش آن‌ها حمايت شود و بنده باور دارم با عزم راسخ و جديتي كه در اين حوزه وجود دارد بتوانيم موفق شويم و از زحمات دكتر محمد سليماني نيز بسيار تشكر مي‌كنم.
در اين مراسم همچنين دكتر رحيمي - معاون حقوقي و امور مجلس رييس جمهور - اظهار كرد: دكتر سليماني كار ارزشمندي آغاز كرده و به جايگاه خوبي رساند كه قطعا در چهار سال آينده جناب آقاي تقي‌پور هم در اين زمينه موفق بوده و اين كارها را افزايش خواهند داد.
وي با بيان اينكه در حوزه ارتباطات گرفتاري‌ها و مشكلاتي وجود دارد، گفت: افراد متعددي براي پست وزارت مورد ارزيابي قرار گرفتند البته بنده علاقه‌مند بودم كه سليماني به اين وزارت ادامه دهند و امروز خوشحالم يكي از ياران ايشان در بين گزينه‌هاي مختلف توانست ماموريت اين وزارتخانه را به عهده بگيرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

67450