۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

معاون وزير ICT به تشريح عملكرد اين وزارتخانه در چهار سال گذشته پرداخت

ايجاد و توسعه شبكه ملي اينترنت در كشور، اجراي سامانه مديريت و امنيت اطلاعات را از اقدامات مورد توجه اين وزارتخانه در چهار سال گذشته برشمرد.
به گزارش ICTPRESS  عبدالخضر كامراني - معاون ارتباطات و برنامه‌ريزي وزير ICT - در مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات با اشاره به عملكرد اين وزارتخانه در چهار سال گذشته اظهار كرد: برنامه‌ها و اقدامات زيادي در چهار سال گذشته انجام شد و موفقيت زيادي را شاهد بوديم.
او ادامه داد: افزايش رومينگ با 109 كشور و 204 اپراتور از ديگر كشورها، افزايش مشتركان داراي GPRS كه به بيش از صد در صد رشد رسيد و همچنين رشد مشتركان MMS كه در دوره گذشته انجام شد. همچنين افزايش 26 هزار و 154 مگابيت ظرفيت اينترنت كشور و افزايش 34.9 درصد ضريب نفوذ كاربران نيز از ديگر اقدامات انجام شده بود.
وي با بيان اينكه شركت مخابرات وارد بورس شده و اپراتور دوم تلفن همراه فعاليت خود را آغاز كرده است و اپراتور سوم نيز در حال انجام و طي مراحل كاري مورد نياز است گفت: لايحه قانون جامع ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت تصويب شده و تقديم مجلس شد همچنين تصويب اساسنامه جديد شركت فناوري اطلاعات و سازمان تنظيم مقررات و تهيه و تدوين اساسنامه جديد شركت خدمات پستي و راه‌اندازي و بهره‌برداري از شبكه هوشمند IN از ديگر فعاليت‌هاي مورد توجه بود.
به گزارش ICTPRESS  : كامراني به ارائه بخش‌هايي از دستاوردهاي دولت نهم در اين حوزه پرداخت و گفت: حمايت از توليد‌كنندگان داخلي تجهيزات مخابراتي و همچنين مشاركت در پروژه كابل دريايي فالكون از موارد مورد توجه بود. همچنين حضور فعال در مجامع به منظور تعيين و ارتقاء سهم كشور از فعاليت‌هاي فضايي در سطح بين‌المللي و تهيه و تدوين طرح جامع توسعه پست كشور از ديگر فعاليت‌هاي مهم محسوب مي‌شود.
معاون وزير ارتباطات با بيان اينكه گزارش عملكرد برنامه پيشنهادي سال 84 وزير به مجلس شوراي اسلامي ارسال و بيشتر آن نيز انجام شده است اظهار كرد: اين گزارش 15 محور دارد.
او تصريح كرد: پيش‌نويس برنامه بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه پنجم توسعه كشور انجام شد و عملكرد كميته تطبيق مصوبات هيات مديره شركت‌ها با قوانين و مقررات در سال‌هاي 84، 85، 86، 87 و اقدامات انجام شده درباره پيشنهادهاي ارائه شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به دولت از ديگر موارد مورد توجه است.
وي ادامه داد: از كارهاي خوب انجام شده در وزارتخانه با توجه به اينكه امسال سال اصلاح الگوي مصرف بوده، 51 پيشنهادي بود كه در اين باره به رييس جمهور اعلام شد و خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به صورت الكترونيكي دريافت و ارائه شده است.
به گزارش ICTPRESS  : معاون وزير ارتباطات كاربرد امضاي الكترونيكي، راه‌اندازي كنفرانس از راه دور، اتصال مراكز درماني به اينترنت پرسرعت و استفاده از اينترنت پرسرعت را از ديگر فعاليت‌هايي برشمرد كه مورد توجه قرار گرفت و افزود: واگذاري تلفن همراه كه در سال 84، حدود هشت ميليون بود به بيش از 46 ميليون رسيد و دفاتر ICT روستايي كه 963 دفتر بود به بيش از هشت هزار و 700 دفتر رسيده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

26818