۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

وزير پيشين ICT بر كاهش قيمت اينترنت تاكيد كرد

به گزارش ICTPRESS : دكتر محمد سليماني وزير پيشين ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب و اين ‌كه در دوره گذشته جهشي را در حوزه زيرساخت‌هاي ارتباطي شاهد بوديم و محيط پويايي وجود داشت گفت: هرچه مرور مي‌كنم موضوع يا چيزي كه از برنامه عقب باشيم وجود ندارد مگر در حوزه‌اي كه تقاضايي در آن زمينه وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه دغدغه اصلي در چند سال گذشته بحث تلفن ثابت و تقاضاي آن از سوي مردم بود تصريح كرد: متقاضيان بسياري براي بحث تلفن ثابت وجود داشت و آن‌ها دوست داشتند بتوانند به سرعت از اين امكان استفاده كنند ما نيز شرايطي را ايجاد كرديم كه مردم بتوانند ظرف يك هفته تا يك ماه از خط تلفن ثابت بهره‌مند باشند.
سليماني دغدغه اصلي در بحث تلفن همراه را قيمت آن ذكر كرد و گفت: قيمت تلفن همراه بالا بود كه ما سعي كرديم آن را كاهش دهيم و از موضوعات ديگر ارتقاي تكنولوژي بود كه بحث GPRS ،MMS و SMS را ارتقاء داديم و براي توسعه نيز هنوز جا دارد.
وزير پيشين ارتباطات ادامه داد: از موارد ديگري كه بايد انجام مي‌داديم خدماتي بود كه بايد به دانشگاه‌ها ارائه مي‌شد كه بحث پهناي باند در حوزه اينترنت براي دانشگاه‌هاي بزرگ تحقق يافت و اگر در حال حاضر دانشگاه‌ها از اين امكان استفاده نمي‌كنند ضعف از خودشان است چراكه ما پهناي باند لازم را به آن‌ها ارائه كرده‌ايم.
وي در پاسخ به بالا بودن قيمت در حوزه اينترنت گفت: قيمت در حوزه اينترنت نسبتا بالاست كه آن هم دليل بين‌المللي دارد زيرا از خارج از كشور خريداري مي‌شود كه بايد كاهش يابد.
به گزارش ICTPRESS : سليماني با اشاره به نقاط قوت وزارت ICT گفت: زيرساخت‌هايي كه در كشور ايجاد شده گلوگاهي ندارد و هر دستگاه اجرايي كه هر نيازي داشته باشد و آن را برروي ميز مخابرات، پست و پست‌ بانك بگذارد، اين نياز در زمان كوتاهي و بسته به موضوع برطرف خواهد شد.
او درباره نقاط ضعف در اين حوزه گفت: اگر ضعفي وجود داشته باشد به وزارتخانه مرتبط نمي‌شود. به عنوان مثال در زمينه فعاليت بانك‌ها و تجارت الكترونيكي بايد دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف از اين بستر استفاده كنند و بايد ضعف‌هايي كه در حوزه بهداشت الكترونيكي، آموزش الكترونيكي و يا ديگر مباحث الكترونيكي وجود دارد، برطرف شود و سازمان‌هاي مرتبط به آن توجه كنند؛ خدمات بايد در بستر الكترونيكي انجام شود تا هزينه‌ها كاهش يابد.
سليماني درباره احساس خود از واگذاري تصدي وزارت ارتباطات گفت: من يك مسووليت بزرگ را كه برگردنم بود و نسبت به آن متعهد بودم واگذار مي‌كنم و اين موضوع خود انسان را فارغ‌البال مي‌كند و از اين موضوع خوشحالم اما از طرفي فرصت خدمت از انسان گرفته مي‌شود و اين حزن و اندوه دارد كه اين موضوع با جايگزين كردن و انجام دادن ديگر خدمات برطرف خواهد شد و از طرفي سابقه كاري مهندس تقي‌پور هم بسيار است و از اين موضوع خوشحالم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

64406