۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

تقويت و حمايت از تشكل‌هاي غيردولتي

به گزارش ICTPRESS : رضا تقي‌پور - وزير جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات - در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در دوره گذشته جهشي در زيرساخت‌هاي ارتباطي شاهد بوديم اظهار كرد: ما سعي مي‌كنيم در تكميل برنامه‌هاي گذشته به فناوري اطلاعات بيش‌تر بپردازيم و با هماهنگي و برنامه‌ريزي مناسب در اين زمينه موفق عمل كنيم.
او با بيان اينكه دولت الكترونيكي را بايد در ابعاد مختلف تجارت الكترونيك، سلامت الكترونيك توسعه داده و اين فعاليت‌ها جزو ماموريت اصلي ما محسوب مي‌شود، گفت: در اين حوزه زيرساخت‌هاي ارتباطاتي را فراهم مي‌كنيم و پس از آن بايد پروژه‌هاي بزرگ ملي را تعريف كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه در اين زمينه برنامه‌اي تنظيم كرده و با انجام زمانبندي‌ها آن را ارائه خواهيم داد، تصريح كرد: جذب سرمايه‌گذاري خارجي از موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود كه در بحث اپراتور دوم اين اتفاق افتاد و در ديگر پروژه‌هاي بزرگ نيز بايد از اين امكان استفاده كند تا به نتيجه برسيم.
او با تاكيد بر اينكه بايد بتوانيم سرمايه‌هاي خرد و داخلي را براي حضور در بورس هدايت كنيم، گفت: بايد مثل بسياري از كشورهاي ديگر بتوانيم بورس قوي داشته باشيم چراكه تفاوت نرخ سود بين نرخ داخلي و خارجي در طرح‌هاي خارجي اهميت دارد.
وزير جديد ارتباطات گفت: در بحث اپراتور سوم نيز بايد به بحث سرمايه‌گذاري خارجي توجه شود و علاقه‌مندي نيز براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي وجود دارد و اين اتفاق خواهد افتاد و واقعيتي ديگر اين است كه ساختارهاي خصوصي و قوي كه بتوانند سرمايه كافي براي اين كار را داشته باشند در كشور نداريم؛ بنابراين تقويت اين ساختارها نيز يكي از محورهاي كاري ماست.
به گزارش ICTPRESS : تقي‌پور توجه و اهميت به فرهنگ كار تيمي و كنسرسيومي را براي كارهاي ملي بسيار مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: اپراتور سوم نيز كه مجوز آن صادر شده سعي و پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال كار خود را آغاز كند.
 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28581