۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

ایران دارنده بیشترین کاربر اینترنتی در خاورمیانه

به گزارش ICTPRESS به نقل از"business24-7.ae" ، طبق این گزارش بخش عمده کاربران اینترنتی در این منطقه کاربران کمتر از 35 سال هستند و در میان کشورهای منطقه ایران و امارات به لحاظ ضریب نفوذ اینترنتی ، در جایگاه اول و دوم کشورهای منطقه قرار گرفته اند .
بررسی ها نشان می دهد که در ایران از هر 100 نفر 57 نفر و در امارات از هر 100 نفر 4/56 نفر به شبکه جهانی اینترنتی دسترسی دارند .
در این گزارش آمده است که تعداد کاربران اینترنتی در خاورمیانه 2/5 درصد کل تعداد کاربران جهانی است و در سال 2008 تعداد این کاربران در منطقه به 5/85 میلیون نفر رسیده که این رقم در سال 2003 میلادی تنها 16 میلیون نفر بوده و سهم این کشورها از بازار اینترنت جهانی طی همان سال تنها 2 درصد ارزیابی شده بود.
کشور ایران با 1/41 میلیون کاربر اینترنتی تا پایان سال 2008 بیشترین کاربر اینترنتی در خاورمیانه و شمال آفریقا را دارا بوده و مصر با 6/12 میلیون کاربر اینترنتی در جایگاه دوم قرار گرفته البته با توجه به گستردگی جمعیت بالاترین ضریب نفوذ اینترنت به ایران و امارات اختصاص داشته است.
اینترنت نخستین بار در سال 1990 وارد منطقه خاورمیانه شد اما رشد این فناوری در ایران به طرز چشمگیری افزایش یافت  به طوری که امروزه سهم عمده ای از سیستم رسانه ای منطقه از طریق اینترنت مدیریت می شود.
طبق این گزارش بخش عمده کاربران اینترنتی در این منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ( MENA) سن کمتر از 35 سال داشته و مرد هستند و البته طبق این گزارش فاصله میان جمعیت کاربران اینترنتی زن و مرد در منطقه روز به روز در حال کاهش است.
گفتنی است در این گزارش آمده است که بسیاری از کشور های منطقه طی سالهای اخیر سرمایه گذاری های کلانی بر روی پروژه دولت الکترونیکي انجام داده اند و طبق گزارش سازمان ملل متحد درسال 2008 ، کشورهای امارات متحده عربی ، اردن ، کویت ، عربستان سعودی و مصر در فاصله سالهای 2005 تا 2008 اقدامات زیادی در جهت رشد پروژه های دولت الکترونیکي انجام داده اند و سطح آمادگی پذیرش دولت الکترونیک در این منطقه به بالاتر از استاندارد های جهانی رسیده است. در این گزارش از مشاوره های الکترونیکی آنلاین ، دانلود و ثبت نام های اینترنتی ، پرداخت های آنلاین و سرویس های دولتی آنلاین به عنوان بارزه های دولت الکترونیکی در منطقه نام برده شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

13599