۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

نوکیا تحت فشار شرکت های رقیب

به گزارش ICTPRESS به نقل از " پی سی مگزین " ، شرکت نوکیا که برای سالیان سال عنوان بزرگترین و سودآورترین شرکت تولیدکننده تلفن همراه در جهان را یدک کشیده است اکنون از سوی شرکت های بزرگ رقیب با فشار بسیار زیاد روبرو است و مقامات این شرکت برای حفظ جایگاه نخست خود در جهان پروژه های زیادی در دست اجرا دارند که از جمله این پروژه ها تولید سری جدیدی از گوشی های هوشمند و البته ارزان قیمت است.
گزارش ها حاکی است به تازگی این شرکت برای مقابله با گوشی های"  آیفون"  ساخت " اپل" ، و گوشی های"  بلک بری " اعلام کرده که به زودی سه سری جدید از گوشی های هوشمند این شرکت مجهز به صفحه نمایش لمسی وارد بازار خواهد شد .
این شرکت همچنین به تازگی تحت قراردادی با شرکت مایکروسافت اعلام کرده که نسل جدید گوشی های نوکیا به نرم افزار مایکروسافت آفیس مجهز خواهد بود .
این اخبار در حالی اعلام شده که بسیاری از تحلیل گران معتقدند تاکنون هیچ یک از محصولات شرکت نوکیا توانایی رقابت با محصولی همچون آیفون را نداشته و نوکیا در حال حاضر از سیستم عامل های تاریخ گذشته در گوشی های خود استفاده می کند و تاثیر منفی زیادی در بازار این گوشی ها داشته است .
گفتنی است نوکیا در سه ماهه دوم سال جاری 40 میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند در بازار جهانی فروخته شده که 45 درصد این گوشی ها نوکیا بوده است . این در حالی است که سهم نوکیا از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست سال 4/47 درصد ارزیابی شده بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

17857