۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

افت شدید محبوبیت درایوهای نوری Asus

بنا بر آخرین اطلاعات منتشر شده  از باشگاه فعالان ICT ، در آخرین شاخص محبوبیت  درایو نوری ، برند سونی که از تابستان 86 به جایگاه محبوب ترین درایو نوری بازار رسده بود توانست  حتی با از دست دادن 6% از سهم خود ،   برای دومین سال پیاپی جایگاه خود را حفظ کند.
به گزارش ICTPRESS به نقل از لاوانا ، سونی در حال حاضر با 20% از سهم شاخص محبوبیت بازار درایوهای نوری در بالاترین جایگاه قرار گرفته است؛ این در حالی است که آمار ها نشان دهنده روند نزولی سهم محبوبیت این برند در بازار است. سونی  در شاخص تابستان  86 26% از این سهم را در اختیار داشت که در تابستان 87 حدود 4%  و در شاخص کنونی نیز 2% دیگر از سهم محبوبیت بازار را از دست داد.
بنا بر اطلاعات منتشر شده ،  در فاصله 8 درصدی با سونی ، سامسونگ برای اولین بار رتبه دوم شاخص محبوبیت بازار را با 12% به دست آورده و توانسته است با پشت سر گذاشتن ال جی ، لایت ان و اسوس ، 4 رتبه در شاخص صعود کند.
سامسونگ در طول سه سال گذشته روند صعودی پایداری را در شاخص محبوبیت طی کرده و توانسته از تابستان 85 در هر سال حدود 4% به سهم خود اضافه کند به طوری که سهم محبوبیت این برند از 1% در سال 85% به 12% در شاخص کنونی رسیده که می تواند به منزله موفقیتی برای این برند در بازار محسوب شود.
اما در این بین بدترین عملکرد به اسوس اختصاص پیدا می کند که ابتدا جایگاه محبوب ترین برند بازار در تابستان 86 را به سونی واگذار کرد و بعد از آن نتوانست حتی از جایگاه دوم خود نیز دفاع کند و در شاخص اخیر با افت سوال برنگیز 7 درصدی در سهم محبوبیت ، این جایگاه را به سامسونگ واگذار کرد.
اسوس در پاییز 85 با اقتدار و با فاصله 8 درصدی با برند دوم بازار در آن زمان یعنی سونی ، محبوب ترین درایو نوری بازار محسوب می شد، اما دو عملکرد ضعیف در فاصله پاییز 85 تا تابستان 86 ، و زمستان 87 تا تابستان 88 باعث شد این برند در هر یک از این بازه های زمانی 7% ( در مجموع 14%)  از سهم خود را از دست بدهد. علاوه بر این در فاصله تابستان تا زمستان سال های 86 و 87 نیز در هر بازه 4% دیگر (در مجموع 8%) از این سهم را از دست داد تا امروز در جایگاه پنجم با تنها 10% از سهم محبوبیت بازار حتی پایین تر از ال جی و لایت آن قرار گیرد که همواره مثل شاخص کنونی سهمی در حدود 11% را به خود اختصاص داده بودند.
برند موفق دیگر در شاخص کنونی نیز پایونیر بوده است که توانست با افزایش 8 درصدی سهم محوببیت خود از تابستان گذشته تا کنون،  با 10% سهم محبوبیت به رقابت با 5 برند دیگر بالای جدول بپردازد.


 
 
 

نظرات : 0

ثبت نظر

77835