۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

115 پروژه مخابراتي در هرمزگان به مناسبت هفته دولت به بهره برداري رسيد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومي شركت سهامي مخابرات استان هرمزگان ، مدير عامل شركت مخابرات هرمزگان در مراسمي كه با حضور استاندار و جمعي ديگر از مسئولان استان در مركز امام خميني بندرعباس برگزار شد گفت : تا كنون به همت شركت مخابرات استان بيش از 273 روستا از خدمات ICT  بهره مند شده اند. محمد رضا توكلي بيان كرد : ارائه خدمات روستايي ، گاهي به سوي خدمات رساني به نقاط روستايي و محروم استان است. وي افزود : پس از تدوين چهار چوب نظري تجهيز روستاها به خدمات ارتباطي در قالب ICT  روستايي تا شهريور ماه جاري ، 273 روستا به اين دفاتر تجهيز شده اند.مدير عامل شركت مخابرات هرمزگان اظهار داشت : از طريق اين دفاتر خدمات دولت به صورت الكترونيك عرضه مي شود و اجرا و توسعه اين طرح در استان با همكاري سه سازمان پست ، پست بانك و شركت مخابرات به سرعت در حال انجام است.
مهندس توكلي با اشاره به ساير عملكردهاي شركت مخابرات ادامه داد: تا كنون بيش از 627 هزار مشترك از شبكه تلفن همراه بهره مند شده و افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه از 9/6 در صد شهريور ماه سال 84 به 8/41 درصد در حال حاضر رسيده است. وي تصريح كرد: بيش از 412 هزار مشترك نيز از شبكه تلفن ثابت در سطح استان برخوردار شده و در حال حاضر واگذاري اين خطوط به صورت آني است و ديگر مشترك در نوبت قرار نمي گيرد.
مهندس توكلي اضافه كرد: افزايش ضريب تلفن ثابت از 3/19 درصد شهريور ماه سال 84 به 8/27 درصد در حال حاضر رسيده است. مدير عامل شركت مخابرات هرمزگان با اشاره به توسعه شبكه فيبر نوري در استان بيان كرد: توسعه فيبر نوري كه شامل زير ساخت، شهري و بين شهري مي شود تا كنون به ميزان 4 هزار 446 كيلومتر تحقيق يافته است. وي افزود: توسعه شبكه فيبر نوري موجب بستر سازي تمام خدمات مخابراتي و سرويس هاي جديد به صورت بهينه ومطلوب مي شود. مهندس توكلي اظهار داشت: تا كنون بيش از 100 مدرسه در سطح استان به شبكه ملي اينترنت و هشت دانشگاه نيز در سراسر استان از طريق فيبر نوري به اينترنت اتصال داده شده اند. مدير عامل شركت مخابرات هرمزگان همچنين با اشاره به اقدامات شركت مخابرات هرمزگان عنوان كرد: وجود يك هزار و691 مشترك ديتا در سطح استان ، نصب 514 آنتن BTS  به منظور تقويت شبكه تلفن همراه و تحت پوشش قرار گرفتن تمام شهرهاي استان به تلفن همراه از جمله اقدامات مخابرات است. مدير عامل شركت مخابرات هرمزگان تصريح كرد: تا كنون بيش از يك هزار و 485 روستا در سطح استان از ارتباطات مخابراتي برخوردار شده اند.
مهندس توكلي در پايان از مشتركين گرامي شركت مخابرات خواست با توجه به اينكه اكنون شركت مخابرات يك شركت نيمه خصوصي است و فاقد اعتبارات دولتي است، نسبت به پرداخت به موقع هزينه هاي تلفن و ديگر خدمات مخابراتي خود اقدام نمايند تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان ارائه كرد. وي گفت: سيستم 1818 به منظور رفاه حال مشتركين استان قبل از ديگر استانها در بندر عباس نصب شده و مردم مي توانند از طريق آن صورتحساب خود را پرداخت نمايند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

18020