۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

اینترنت گردی عاملی برای تقویت فعالیت مغزی

به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی" ، دکتر گری اسمال ، پرفسور ارشد این دانشگاه در این خصوص گفت : بررسی ها نشان می دهد افراد سالمند و میانسالی که با وجود تجربه بسیار اندک هر روزه مدت زمان بسیار اندکی را به وب گردی در فضای اینترنتی اختصاص می دهند می توانند الگوهای مغزی خود را تغییر داده و سطح فعالیت های مغزی خود را ارتقاء دهند .
در این سری تحقیقات 24 داوطلب از میان افراد مابین 55 تا 78 ساله انتخاب كرده که نیمی از آنها تجربه های زیادی از انجام  فعالیت های مرتبط با وب گردی های اینترنتی داشته و الباقی مقدار بسیار کمی از  اين تجربه را دارند .
پس از پشت سر گذاردن یک دوره فعالیت های آموزشی مشخص شد شرکت کنندگان با تجربه بسیار کم در حوزه اینترنت ، به همان اندازه افراد با تجربه در فضای سایبری فعالیت مغزی داشته اند .
در نتیجه این تحقیقات آمده است که انجام فعالیت های مربتط با وب می تواند زمینه را برای رشد و تقویت فعالیت های مغزی در سنین کهنسالی فراهم کند و همينطور افرادی هم كه حتی حداقل تجربه را در این خصوص دارند نیز نسبت به افرادی که هیچ گونه تجربه ای در این خصوص ندارند فعالیت مغزی شان بیشتر است .

نظرات : 0

ثبت نظر

38902