۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ساخت حافظه‌های فلش با مواد آلی

به گزارش ICTPRESS به نقل از "تی جی دیلی"، فلش مموری ابزاری است که اطلاعات را در درون ترانزیستورهای سیلیکونی ذخیره می کند، این فلش مموری ها را می توان در دوربین ها ، یو اس بی درایو ها و ام پی تری پلیر ها استفاده کرد. بنابراین چنانچه بتوان این فلش ها را از مواد آلی انعطاف پذیر ساخت می توان در ابزارهای بیشتری از این فلش مموری ها استفاده کرد .
این فلش مموری‌های ارگانیک هم اکنون توسط "تاکیو سامیو"، پرفسور ارشد دانشگاه توکیو ساخته شده اند . در این فلش ها از سلولهای حافظه ای 26 در 26 در یک ورقه رزین از جنس پلی اتیلن نفتالین استفاده شده است.این ورقه ها به اندازه ای انعطاف پذیرند که می توانند بدون ایجاد آسیب مکانیکی و الکترونیکی خم و راست شوند .
طبق گفته این پرفسور ژاپنی تنها مشكل برای استفاده از این فلش‌های مموری ارگانیک، یافتن یک ماده عایق مناسب است که بتواند از ترانزیستورها مراقبت کند .این لایه باید به اندازه‌ای نازک باشد که از جریان یافتن بار الکتریکی در درون ترانزیستورها جلوگیری نکند اما در عین حال ذوب هم نشود .
یکی دیگر از مشکلات این فلش های ارگانیک زمان کوتاه نگاه داری آنها از اطلاعات است که تنها 24 ساعت برآورد شده اما محققان بر این اعتقادند که با کشیدن طول مولکولها و کوچک کردن اندازه ترانزیستورها می توان در آینده این مشکل را نیز برطرف کرد .

نظرات : 0

ثبت نظر

42983