۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

نقطه عطفي در تاريخ کشور

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، افتتاح تلويزيون ديجيتال در کشور يک طرح راهبردي و برنامه کلان ملي است که نقطه عطفي در تاريخ کشور خواهد بود .
علي عسكري،معاون توسعه و فناوري صدا و سيما با بيان مزاياي تلويزيون ديجيتال از جمله نشان دادن زيباترين تصويرها، پوشش دادن فرمت (m pg4)و پشتيباني تلويزيون HD و ديدن تصاوير به صورت استوديويي گفت: با راه‌اندازي تلويزيون ديجيتال در سراسر کشور مردم مي‌توانند با داشتن گيرنده تلويزيون ديجيتال و يا دستگاه مبدّل، تصاوير را به صورت ديجيتال ببينند.
وي زمان استفاده مردم ديگر استان‌ها را از تلويزيون ديجيتال، حداکثر يک سال و نيم ـ البته مشروط به حمايت‌هاي استاني ـ دانست و گفت: اگر در مرکز اصفهان حمايت‌هاي مالي و فني فراهم شود استان اصفهان اولين استاني خواهد بود که تلويزيون ديجيتال در آن راه‌اندازي مي‌شود.
وي هم‌چنين درخصوص قيمت دستگاه‌هاي مبدّل، گفت: قيمت اين دستگاه‌ها در حدي است که اکثر مردم بتوانند از مزاياي تلويزيون ديجيتال بهره‌مند شوند.
معاون توسعه و فناوري سازمان همچنين راه‌اندازي گوشي‌هاي همراه TVرا از ديگر اقدامات سازمان برشمرد که هم اکنون در تهران به بهره‌برداري رسيده است؛ براي تلويزيون‌هاي ديجيتال و گوشي‌هاي همراه TV نيز 16 کانال پيش‌بيني شده است که در کل کشور بتدريج گسترش مي‌يابد. 
عسکري افزود: به منظور انتقال اين سرويس به کل کشور، زيرساخت‌هاي فني ايجاد و سيگنال‌رساني تا حدودي انجام شده است که در صورت کمک دولت و مجلس مي‌شود گوشي‌هاي همراه TV را در مراکز راه‌اندازي کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

43251