۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

تشكيل کارگروه مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دولت

به گزارش ICTPRESS ، تصميم‌گيري در امور مربوط به سياستگذاري، هدايت و نظارت بر فعاليت‌هاي حوزه ICT و امنيت و ‌اختصاص و هدايت صحيح منابع مالي براي اجراي اين طرح‌ها مهمترين وظايف كارگروه است و تصميمات كارگروه در حکم مصوبه دولت درحوزه فناوري اطلاعات تلقي مي‌شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات (رييس)، وزير بازرگاني، وزير اقتصاد، وزير رفاه و تامين اجتماعي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و مشاور و رئيس مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات نهاد رياست جمهوري اعضاي اين كارگروه هستند.
هيات وزيران اين تصميم را بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و به استناد اصول يکصد و بيست و هفتم و يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب كرد.
بر اساس اين مصوبه، کارگروه مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات و امنيت آن (فاوا) براي بررسي و تصميم‌گيري در امور مربوط به سياستگذاري، پيگيري، هدايت، راهبري و نظارت بر چگونگي پيشرفت فعاليت‌هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و امنيت، ‌اختصاص و هدايت صحيح منابع مالي و بودجه براي اجراي طرح‌هاي کلان فناوري اطلاعات، اصلاح مقررات، استانداردسازي، فرهنگ‌سازي و ايجاد فضاهاي مناسب براي توليد محتواي الکترونيکي، رعايت اصول حاکميت و توازن بين توسعه و امنيت اطلاعات و دولت الکترونيکي تشکيل مي‌شود.
هيات وزيران تصميم‌گيري در خصوص امور اجرايي موضوعات ياد شده را به اعضاي کارگروه به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهور در تصويب و اصلاح آيين نامه‌ها و مقررات مربوط به وزيران عضو کارگروه تفويض كرد و تصميمات و مصوبات اکثريت اعضا يا وزيران عضو کارگروه حسب مورد، در حکم تصميمات رئيس جمهور و هيات وزيران بوده و با رعايت ماده (19) آيين نامه داخلي دولت قابل صدور است.
بر اساس اين مصوبه، دبيرخانه کارگروه در دفتر هيات دولت مستقر خواهد بود؛ اين مصوبه در تاريخ 25 آذرماه 1388 از سوي محمدرضا رحيمي - معاون اول رئيس‌ جمهور - به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

74892