۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

برطرف شدن نيازهاي ارتباطي مسافران در كشورهاي مختلف

به گزارش خبرنگار ICTPRESS منوچهر فارسي ، سرپرست اجرايي اين پروژه‌ ارتباطي گفت: در اواسط سال گذشته، طرح اوليه‌ رفع مشكلات ارتباطي مسافران ايراني در خارج از كشور، بويژه زائران در سفرهاي زيارتي در دستور كار قرار گرفت. پس از انجام مذاكره‌هايي با اپراتورهاي منطقه مانند سعودي تله‌كام، زين و آسياسل، ابعاد پروژه‌ي خدمت‌رساني به مسافران برون‌مرزي گسترش يافت.
وي ادامه داد: پس از انجام مطالعات و مذاكره با تعدادي از شركت‌هاي خارجي فعال در بخش ارتباطات و ادغام چند فناوري در يك محصول و هماهنگي و همكاري ارگان‌ها و سازمان‌هاي مرتبط، زمينه‌ ورود نمونه‌ي محصولي جديد با قابليت برطرف كردن بخش گسترده‌اي از نيازهاي ارتباطي به نام «يونيورسال كارت» فراهم شد. اين محصول يك تراشه‌ الكترونيكي است كه قابليت استفاده در همه‌ گوشي‌هاي همراه را دارد و مسافران مي‌توانند از آن به جاي تهيه‌ سيم‌كارت يا كارت تلفن، در كشورهاي خارجي استفاده كنند.
او دايمي بودن اين سيم‌كارت و اتصال آن را به اپراتوري ايراني، مهم‌ترين مزيت آن دانست و بيان كرد: جلوگيري از خروج ارز، اتلاف وقت مشتركان و ارائه‌ خدمات‌ و سرويس‌هاي متنوع، از ديگر ويژگي‌هاي اين محصول است.
 شهروز فارسي، معاون اين پروژه اظهار داشت: اين محصول ارتباطي براي نخستين‌بار در ايران و خاورميانه استفاده مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه اين محصول ضمانت 95 درصدي دارد و در پنج قاره‌ جهان قابل استفاده است، گفت: با همكاري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف، اين محصول با وجود قابليت اجرايي، در ايران فاقد هرگونه كاربري است و فقط در كشورهاي خارجي قابل استفاده است.
فارسي بيان كرد: سازمان تنظيم مقررات اين محصول را يك سرويس و جزو تجهيزات داخلي نمي‌داند. بنابراين اين محصول فقط خارج از ايران كارآيي دارد. دريافت تماس با اين محصول رايگان است و همه‌ خدمات و امكانات از طريق آن ارائه مي‌شوند و فقط امكان تعويض سيم‌كارت‌ها وجود ندارد. اين سيم‌كارت‌ها هم‌چنين قابليت شارژ از طريق اينترنت، سرويس صندوق پستي و اپراتور ايراني را دارد.
معاون اين پروژه درباره‌ قيمت محصول و ميزان كميت توزيع آن، توضيح داد: اين محصول كه حاصل مشاركت چند شركت ايراني و خارجي است و محصول نهايي خود را از آلمان وارد مي‌كند، اوايل بهمن‌ماه و هم‌زمان با دهه‌ فجر به مشتركان واگذار مي‌شود.
به گفته‌ او، اين محصول ارتباطي تست‌هاي مختلفي را از جمله در ژاپن، امارات، عربستان و تركيه داده است و آخرين نتيجه‌ تست آن هم‌زمان با سفر رييس‌جمهور به برزيل انجام شد.
وي قيمت اين محصول ارتباطي را 59هزار تومان با 10هزار تومان شارژ رايگان اوليه دانست و گفت: برنامه‌ آينده براي اين محصول، بومي‌سازي و صادرات آن به كمك اپراتورهاي داخلي است.
او اظهار كرد: سازمان تنظيم مقررات هرچند اين محصول را جزو تجهيزات داخلي تلقي نمي‌كند، اما براي اجراي پروژه همراه گمركات كشور همكاري و مساعدت‌هاي فراواني داشته است.
فارسي هم‌چنين درباره‌ امكان مخالفت اپراتورها با اين محصول ارتباطي و كاهش سطح رومينگ، گفت: در حوزه‌ تخصصي، اپراتورها با موضوع رومينگ چندان موافق نيستند، چراكه ارائه‌ سرويس رومينگ به مشتركان براي اپراتورها هزينه‌بر است.

نظرات : 0

ثبت نظر

79502