۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ساماندهي كابل‌كشي در مسيرهاي قانوني

به گزارش خبرنگار ICTPRESS آيين‌نامه اجرايي قانون صيانت از حريم فيبر نوري كشور بين وزارت ICT و وزارت راه در حال تدوين است كه شركت ارتباطات زيرساخت براي تهيه و اجرايي شدن آيين‌نامه اقدامات لازم را انجام داده و در حال پيگيري است.
گفتني است؛ بر اساس ماده يک اين قانون حريم مسير عبور کابل فيبر نوري زيرساخت 2 متر اعلام شد که از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تملک شده و هرگونه دخل و تصرف در آن با موافقت اين وزارتخانه امکان پذير خواهد بود. همچنين بر اساس ماده دو اين قانون، حريم مسير عبور کابل‌هاي فيبر نوري شبکه مادر مخابراتي کشور نصب شده در محدوده 100 متر از حريم راه‌ها موضوع ماده (17) قانون ايمني راه‌ها و راه‌آهن - مصوب 1349 و اصلاحات بعدي آن 2 متر (ازهرطرف يک متر) است و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌تواند در مواردي که حريم ياد شده جزو اراضي موضوع ماده (1) اين قانون نيست، نسبت به تملک آن با طي تشريفات قانوني اقدام کند.
ماده سوم اين قانون هم تصريح مي‌کند مسير کابل‌هاي فيبر نوري شبکه مادر مخابراتي کشور که در منتهي‌اليه حريم راه‌ها و راه آهن واقع شده يا مي‌شود، فضاي اختصاصي ناميده مي‌شود و استفاده از آن با هماهنگي وزارت‌خانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و راه و ترابري امکان‌پذير خواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

20742