۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

نسل جدید لوح رایانه در راه است

به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی"، در حالیکه شرکت اپل اعلام کرده که لوح رایانه‌های خود را در ماههای نخست سال آینده به بازار عرضه می کند. اکنون شرکت Fusion Garage  قصد دارد رایانه های لوحی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 7 را عرضه کند که بی شک این خبر آغاز هیجان انگیزی برای رایانه‌های اپل نخواهد بود .
محققان معتقدند که گرچه این ابزار تنها برای وب گردی، خواندن کتاب‌های الکترونیکی ،چک کردن ایمیل ها و انجام تلفن‌های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد اما قسمت عمده‌ای از بازار رایانه را در سال 2010 به خود اختصاص خواهد داد .
  اين لوح رايانه ها به اندازه‌ای كوچك است كه در كيف دستی جا می شود و به همان اندازه بزرگ است كه بتوان به راحتی در اينترنت گشت و گذار كرد ، روزنامه خواند و يا فيلم تماشا كرد.
به رغم لپ تاپ ها ،لوح رایانه های JooJoo صفحه کلید ندارند و تنها یک صفحه نمایش 12 اینچی دارد که از طریق آن می توان به صفحه کلید های مجازی دست یافت .این لوح رایانه همانند رایانه های معمولی نیست که بتواند برنامه های تمام عیار را اجرا کند اما از  برنامه هایی همچون آدوب فلش و دیگر برنامه های سبک پشتیبانی می کند .
محققان بر این اعتقادند كه در سال 2009 شاهد رشد و شكوفايی بازار نت بوك ها بوده‌‌ايم. پيش بينی می شود که در سال 2010 بسياری از سازندگان بزرگ رايانه به فكر طراحی رايانه های تبلت  (لوح رایانه) بيافتند.

نظرات : 0

ثبت نظر

28753