۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

سطح دیگری از امنیت با Kaspersky KryptoStorage

به گزارش ICTPRESS به نقل از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومي كسپرسكي در ايران، آزمايشگاه كسپرسكي، شركت پيشرو در ارائه راه حل هاي امنيت اطلاعات اعلام كرده است كه محصولی تحت عنوان Kaspersky (KryptoStorage (KKS  را به بازار ارائه کرده است و این محصول با رابط کاربری بسیار آسان برای حفاظت از طریق رمزنگاری و همچنین حذف مطمئن فایل ها در سکوهای ویندوزی طراحی شده است.
این گزارش می افزاید کاربران برنامه های اینترنت سکیوریتی۲۰۱۰ و آنتی ویروس۲۰۱۰  قادر به استفاده از امکانات برنامه جدید هستند به نحوی که ترکیب این برنامه ها می تواند کامپیوتر کاربر را به انباره ای غیرقابل نفوذ از داده ها تبدیل کند.
آمارها نشان می دهد که بدافزارهایی که در پی دستیابی به اطلاعات محرمانه کاربران هستند روز به روز افزایش می یابند و رمزنگاری می تواند لایه غیرقابل نفوذ جدیدی را به این قبیل داده ها اضافه کند.
برنامه Kaspersky KryptoStorage با رمزنگاری داده ها این امکان را به داده ها می افزاید. به نحوی که خواندن، ایجاد تغییر و حذف این قبیل داده ها فقط توسط کسانی که از رمز عبور مربوطه مطلع باشند امکان پذیر خواهد بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی، Kaspersky KryptoStorage سه گروه از اطلاعات را محافظت می کند: catalogها، virtual diskها و logical partition هارددیسک ها. البته رمزنگاری و رمزگشایی پارتیشن های هارد دیسک از نظر کاربران کاملا نامحسوس خواهد بود.
قابلیت رمزنگاری قسمت های مختلف، انعطاف پذیری این محصول را بسیار بالابرده است. همچنین اگر کاربری احساس می کند که کلیه اطلاعات وی باید رمزنگاری شود می تواند کل یک پارتیشن را از طریق گذاردن رمز عبور، محافظت کند.
این گزارش تصریح می کند هنگامی که داده ها از طریق این برنامه رمزنگاری می شود، عملیات رمزگذاری و رمزگشایی در زمان واقعی و اصطلاحا on the fly انجام می شود و در نتیجه از چشم کاربر پنهان خواهد بود و کار با داده ها بدون اخلال صورت خواهد گرفت. در نتیجه و به این طریق همواره داده های روی هارد دیسک یا فضای ذخیره سازی به صورت رمزشده نگهداری می شوند. این نحوه عملکرد باعث افزایش راحتی کار و عدم نیاز به توجه کاربران به فعالیت های انجام گرفته در پشت پرده رمزنگاری می گردد.
بر اساس این گزارش کاربران Kaspersky KryptoStorage از کارکردن با ابزارهای ذخیره سازی فایل نیز لذت خواهند برد. زیرا می توانند به سادگی فایل های رمزنگاری شده را ایمیل کنند یا روی سی دی رایت نمایند و هیچ نیازی نیز به رمز عبور نیست. فقط کافی است فایل مورد نظر در روی دستگاهی بازشود که برنامه Kaspersky KryptoStorage قبلا روی آن نصب شده است.
همچنین فایل های رمزنگاری شده را می توان روی هرکدام از ادوات ذخیره سازی داخلی یا خارجی، درایوهای یا شبکه یا فلش ها نگهداری کرد.
رویه رمزنگاری در برنامه براساس الگوریتم AES-128 و رمزنگاری متقارن صورت می گیرد. در این فرایند یک رمز بر اساس رمزعبوری که کاربر وارد کرده تولید می شود. در نتیجه نفوذ به فایل رمزنگاری شده حتی با کامپیوترهای بسیار پیشرفته نیز امکان پذیر نیست.
از دیگر امکانات Kaspersky KryptoStorage می توان به حذف مطمئن داده ها از هرگونه رسانه ای اشاره کرد. با این برنامه به صورت تصادفی و چندین بار، داده هایی در محل داده هایی که حذف شده اند نوشته می شود. درنتیجه بازیابی اطلاعاتی که حذف شده اند عملا غیرممکن می گردد و برنامه های بازیابی فایل در چنین مواردی غیرقابل استفاده می گردند.
براساس این گزارش کاربران فعلی محصولات کسپرسکی می توانند این محصول را با 35درصد تخفیف خریداری نمایند.
یوجین کسپرسکی، مدیرعامل شرکت کسپرسکی می گوید:"متاسفانه دسترسی غیرمجاز به داد ها به سرعت درحال گسترش است. شما با این برنامه می توانید داده هایتان را درمقابل سارقان محافظت کنید. درضمن کاربری این برنامه بسیار آسان بوده و به کارگیری روش رمزنگاری پیشرفته در آن باعث می شود که سارقان داده های رمزشده با صرف صدها سال زمان نیز نتوانند آن را رمزگشایی کنند."

نظرات : 0

ثبت نظر

36172