۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ارتقاء امنیت شبکه های کلودکامپیوتینگ

البته این امر در سایه ارائه خدمات امنیتی بهتر از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی محقق خواهد شد .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " پی سی ورلد "،  بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقادند از آنجا که میزان سرمایه گذاری‌ها در سرویس‌های تحت شبکه‌های ابر رایانه در سال 2009 میلادی رشد چشمگیری داشته این روند در سال 2010 نیز ادامه خواهد داشت و این سرمایه گذاری‌ها به ارتقاء امنیت کمک خواهد کرد .
طبق این گزارش در سال 2009 بسیاری از موسسات و سازمان ها به اهمیت شبکه‌های ابر رایانه برای ارائه سرویس های خدماتی خود پی برده اند اما هنوز هم برای نیل به اهداف بزرگتر در این حوزه راه درازی در پیش است که در این روند ، امنیت نقش بسیار مهمی ایفا می کند .
پيش بينی ها حاكی است بودجه ریزی در بخش شبکه های ابر رایانه  تنها در آمريكا از 230 ميليون دلار در سال 2009 به 620 ميليون دلار در سال 2014 خواهد رسید که این امر بی شک اهمیت مسئله امنیت در فضای سایبری را پر رنگ تر می کند .
در کلود کامپیوتینگ هم شرکت‌ها و سازمان‌ها و افراد ديگر برای نرم‌افزار، سخت‌افزار يا شبکه پولی پرداخت نمی‌کنند، بلکه توان محاسباتی و سرويس‌های نرم‌افزاری مورد نيازشان را خريداری می‌کنند. اين ايده در واقع صرفه‌جويی بزرگ و بهره‌وری زيادی در منابع IT  را به همراه خواهد داشت.
کلود کامپیوتینگ به کاربران این فرصت را می دهد تا  به تمام برنامه های کاربردی و اسناد خود، از هر جای دنيا دسترسی پيدا کند و کاربر را از گرفتاری استفاده از رایانه های دسک تاپ خلاص می کند .

نظرات : 0

ثبت نظر

51333