گسترش سطح دسترسي مردم به خدمات
علي فلاح حقيقي، رئيس كانون دفاتر خدمات ارتباطي كشور در گفتوگو با خبرنگار ICTPRESS گفت: هدف از واگذاري خدمات سازمان ثبت احوال به دفاتر بخش خصوصي را گسترش سطح دسترسي مردم به خدمات مربوطه عنوان کرد و گفت: واگذاري اين خدمات نقاط دسترسي مردم به خدمات مربوط به صدور شناسنامه و کارت ملي و غيره را افزايش مي دهد.
وي با بيان اينكه اين طرح هنوز عملياتي نشده گفت: با همکاري سازمان ثبت احوال کشور در حال تهيه و تدوين الگويي از کارمزد و تعرفه ارايه خدمات و فهرستي از خدمات قابل واگذاري هستيم؛ براساس آيين نامه دفاتر خدمات پيشخوان دولت، دستگاههاي دولتي بايد امور خدماتي خود را بتدريج به دفاتر پيشخوان دولت واگذار کنند؛ اجراي اين آيين نامه مي تواند در وضعيت اقتصادي دفاتر پيشخوان خدمات تغيير ايجاد کند و آنها را به سمت رونق سوق دهد.
همچنين سيد اصغر زعيم درباره هزينه ارايه خدمات از طريق دفاترگفت: انجمن در اين زمينه مذاكراتي را با سازمانهايي مثل ثبت احوال، آب و برق انجام داده كه بعد از به نتيجه رسيدن براساس هزينه و قيمت تمام شده و ديگر موارد، تعرفههايي پيشنهاد و نتيجهگيري نهايي درباره ميزان تعرفه براساس توافق انجمن با سازمان يا شركت مربوطه انجام خواهد شد.
وي با بيان اين كه كارگروه استاني در استانداري تشكيل شده است اظهار كرد: اين كار در حال حاضر و بهصورت پايلوت در حومه و جنوب تهران در سازمانهاي آب و برق انجام شده و ارائه خدماتشان از طريق دفاتر آغاز شده است، بعد از تشكيل اين كارگروه نسبت به انتقال پروندههاي دفاتر از پست به آن اقدام شده و در حال انجام است و نامهاي از طرف استاندار به كليه سازمانها و شركتها ارسال شده كه موظفند خدماتشان را بتدريج از طريق اين دفاتر به مردم ارائه دهند كه اين كار در راستاي تكريم ارباب رجوع و كاهش سفرهاي درون شهري انجام ميشود.
او با بيان اين كه براساس برنامهريزيها مقرر شده سازمانها تا پايان سال جاري 10 درصد از خدمات خود را از طريق دفاتر ارائه دهند ابراز كرد: دفاتر پيشخوان خدمات دولتي و غيردولتي در راستاي ارائه خدمات سازمانها به مردم ايجاد شدند.
زعيم درباره فعاليت شركت پست در زمينه ارائه خدمات به مردم گفت: شركت پست در حال حاضر به ارائه خدمات به مردم اقدام ميكند ولي بتدريج با افزايش فعاليت ما و ورودمان به اين حوزه انجام و ارائه خدمات به دفاتر هدايت ميشود.
نظرات : 0