۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

امور اصناف مكانيزه مي‌شود‌

به تفاهم‌نامه با وزارت اقتصاد در زمينه ماليات‌ها و تفاهم‌نامه با شوراي‌عالي استان‌ها در زمينه همكاري شهرداري‌ها با مجامع و اتحاديه‌هاي صنفي اشاره كرد و  تعدادي ديگر هم در دست انعقاد است از جمله تفاهم نامه با سازمان ايرانگردي، جهانگردي و ميراث فرهنگي درباره هتل‌ها، مهمانپذيران و رستوران‌هاي بين راهي.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS حسن رادمرد، رييس مركز امور اصناف و بازرگانان كشوربا اعلام اين خبر اظهار كرد: با بهره‌گيري از سيستم‌هاي الكترونيكي و خروج از روش‌هاي سنتي، اتحاديه‌هاي صنفي را به سمت علمي‌تر شدن و مكانيزه كردن پيش مي‌بريم.
وي از موضوع آموزش اصناف به عنوان يكي ديگر ازبرنامه‌هاي پيش بيني شده براي صنوف ياد كرد و افزود: با مساعدت و همكاري دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان فني ـ‌ حرفه‌اي، مكاتبات و جلسات متعدي درباره آموزش اصناف داشتيم و در كنار آن بحث حق عضويت‌ها و مكانيزه كردن آن در شفاف سازي فرايند مالي اتحاديه‌ها را با جديت دنبال خواهيم كرد.
رادمرد با اشاره به ارزيابي عملكرد سازمانهاي صنفي طي سال‌هاي 87 و 88 اظهار كرد: براي كيفي‌تر شدن امور واحدهاي صنفي و خروج از روش‌هاي سنتي، قصد داريم با استفاده از سيستم‌هاي الكترونيكي،‌ اتحاديه‌ها را به سمت علمي‌تر شدن و مكانيزه كردن پيش ببريم.
او گفت: در مركز امور اصناف، طرح‌هاي متعدد و خوبي به فراخور نياز مجموعه اصناف كشور تهيه و پيش بيني شده كه به زودي به مرحله اجرا در خواهند آمد.
رييس مركز اموراصناف و بازرگانان كشور درعين حال از تدوين آيين نامه ساماندهي فروشگاه‌هاي مجازي و الکترونيکي خبر داد و گفت: به زودي با ابلاغ آيين‌نامه مذكور، اين فروشگاه‌ها به عنوان يک رسته صنفي تحت نظر قانون نظام صنفي تشكيل و فعاليت خواهند کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

53879