۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

سامانه بومی پشتیبانی از کسب‌وکار اپراتورها رونمایی شد؛ سالانه صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلار

ICTPRESS - یک شرکت دانش بنیان موفق شده است سامانه پشتیبانی کسب و کار ارتباطی (BSS) را با یک پنجم قیمت نمونه خارجی در اختیار اپراتور‌ها قرار دهد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، روز یکشنبه سوم دی‌ماه هم‌زمان با دومین روز برپایی نمایشگاه ایران تلکام 1402، مراسم رونمایی از سامانه BSS، نخستین راهکار دانش بنیان بومی شرکت بهسا (به‌پرداز همراه سامانه اول) با حضور عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و میرعلی سیدی مدیرعامل شرکت بهسا در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

سیدی در این مراسم گفت: بهسا یک شرکت دانش بنیان فناور است که با مشارکت همراه اول و شرکت به‌پرداز جهان با حدود ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور فعالیت می کند.

وی افزود: در صنعت فناوری اطلاعات، اپراتورها، فراهم کنندگان زیرساخت و محرک و پشتیبان توسعه فناوری در تمام دنیا هستند. اپراتورها از چند زیرساخت اصلی استفاده می‌کنند که شامل آنتن و شبکه های سیگنالی و سامانه پشتیبانی کسب و کار است و مشترکین تلفن همراه برای ارائه خدمات دیجیتال به مشترکین  خود از این سامانه های استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در دنیا این فناوری پیچیده است و کمتر از ۱۰ شرکت هستند که چنین محصولاتی را ارائه می کنند که شامل هواوی، اریکسون و .... می شود.

مدیرعامل بهسا در ادامه اظهار داشت: با حمایت همراه اول طی شش سال با تلاش بیش از ۵۰۰ کارشناس و نقشه راه مشخص، پلتفرم پشتیبانی کسب‌وکار اپراتورها را تولید کردیم و شرکت هایی همچون همراه اول در بخش های مختلف از این سیستم استفاده می کنند.

سیدی خاطرنشان کرد: با شروع تحریم ها نیز شرکت رایتل با استفاده از محصول شرکت بهسا توانست سالیانه ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد و به افزایش درامدی ۲۵۰ درصد دست یافت.

وی گفت: در حال آماده سازی برای ورود به بازار بین الملل هستیم و با تایید وزارت صمت در سایت توان ایران رجیستر شده ایم و از خروج ارز نیز جلوگیری می کنیم.

سیدی افزود: در حال حاضر  ۲۵ کشور را مورد هدف قرار دادیم و در همین راستا در ماه های اخیر در مناقصات بین المللی شرکت کردیم و موفق شدیم در دو اپراتور منطقه عملیات فروش و نصب و راه اندازی را داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: سیستم پشتیبانی اپراتورها از ۲۰ زیرسامانه تشکیل شده است که هر کدام خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند؛ بخشی حوزه مشتری است، بخشی درآمد و بخشی در حوزه خدمات دیجیتالی و سرویس.

مدیرعامل بهسا خاطرنشان کرد: افقی که در نظر گرفتیم این است که هم تراز با محصولات بین المللی پیش رویم و مقرون به صرفه باشیم و اکنون اپراتورهای خدمات ارتباطی می توانند با یک پنجم قیمت محصولات خارجی از محصول ایرانی ما استفاده کنند و در همین راستا قدرت رقابتی بالایی نیز داریم به ویژه در بازار آفریقا و خاورمیانه.

سیدی گفت: در نمایشگاه تلکام شرکت های بین المللی حضور دارند که فرصت خوبی برای همکاری است که با هدف مذاکرات تجاری و ارائه محصول در این نمایشگاه حضور داریم.

وی در خصوص شرکت های خارجی که از این محصول استفاده می کنند، گفت: قزاقستان با ۱۲ میلیون مشترک فعال و یمن با ۵/۵ میلیون مشترک فعال و نپال با ۲/۵ میلیون مشترک فعال از این محصول استفاده خواهند کرد.

وی یادآور شد: در راستای بومی سازی محصول گواهینامه های لازم را دریافت کردیم و توجیه اقتصادی این محصول بزرگترین مزیت آن است و از طرفی نیروی انسانی با دستمزد قابل قبول از مزایای حوزه نرم افزاری است.

سیدی افزود: در حوزه بین الملل مذاکراتی با اپراتورهای سوریه نیز داشتیم و حدود ۷۰ میلیون مشترک از همراه اول و رایتل از این محصول در حال استفاده هستند و لازم به ذکر است که این محصول تنها برای اپراتورهای همراه نیست و در هر زیرساختی قابل اجراست.

وی گفت: اگر این محصول در حوزه برق استفاده شود، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد راندمان افزایش می یابد یا در حوزه آبفا راندمان تا ۴۰ درصد ارتقا می یابد.

سیدی در پایان گفت: در حوزه فناوری سکوهای پشتیبانی دیجیتال در شمال آفریقا یا در ترکیه و پاکستان چنین محصولی نمونه ای ندارد و در همین نمایشگاه  با دو اپراتور ترکیه ای مذاکراتی داشته ایم.

در ادامه این نشست، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای بررسی لبه تکنولوژی تیمی بگذارید تا این موضوع را در دنیا بررسی کنند و ببینیم آنها کجایند و ما در کشور کجا هستیم.

وی افزود: کار مفیدی انجام دا‌ده اید و اگر هر تولیدی در کشور در حوزه تطبیقی در دنیا نباشد و صادرات نداشته باشد، عقب می مانیم.

 

 

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در مجلس مرتبا به دولت توصیه می کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، اما در برخی موارد دولت سردرگمی دارد که دلیل را نمی‌دانیم.

وی افزود: بخش خصوصی دانش، سرمایه انسانی و چابکی بالایی دارد و اگر دولت این هنر را داشته باشد که از صد درصد ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند، در کشور و دنیا برنده هستیم؛ زمینه فعالیت شما نیاز کشور است که در این راستا از ظرفیت جوان و تحصیلکرده و دانش بنیان کشور نیز استفاده کردید.

نظرات : 0

ثبت نظر

86908