۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات در شهرک اکباتان تهران به بهره برداری رسید

ICTPRESS - آیین بهره برداری از ۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات استان تهران درهفت منطقه مخابراتی، چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه به‌صورت متمرکز در شهرک اکباتان برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم گفت: شرکت مخابرات ایران شرکتی است که بیش از ۵۰ سال خدمت رسانی کرده و در مقاطع حساس و تاثیر گذار و در رویدادهای بزرگ همواره در کنار مسئولین و مردم بوده است.

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ما سرویس نظارت تصویری روی ابر مخابرات را ارایه می دهیم و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می توانند با استفاده از این سرویس در سفر یا هر نقطه دیگر به محل کسب و کار یا منزل خود نظارت تصویری داشته باشند. همچنین یکی از اقدامات دیگری که مرکز آموزش مخابرات انجام داده است راه اندازی سرویس پارکینگ هوشمند به صورت پایلوت برای اهالی شهرک اکباتان است، که تا ده روز دیگر به بهره برداری می رسد و ما در صدد آنیم که این خدمت را روی سرویس های مخابراتی یا سرویس های سیار به مردم و مشترکین بدهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در پی آنیم که با بهره برداری از هوش مصنوعی و متاورس، خدمات نمایشگاهی را با توجه به هوش مصنوعی به مردم ارایه دهیم و مردم امکان این را داشته باشند که در صورت تمایل به صورت مجازی و سه بعدی ازنمایشگاه هایی که روی سامانه ابری دیتا سنتری که ما ایجاد می کنیم بازدید کنند.

 

 

در ادامه ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران گفت: با انجام این پروژه ، ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شده که ۹۵درصد آن در شهر تهران به ویژه در شهرک اکباتان است.

مدیر مخابرات منطقه تهران افزود: در حال حاضر بخش زیادی از زیرساخت های مخابرات مسی است و برای رسیدن به این مهم باید از زیرساخت ها و تکنولوژی های جدید بخصوص فیبرنوری استفاده کنیم.

 

 

 

تقی پور نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس نیز در این مراسم گفت: تمرکز اصلی ما بر رونق کسب و کارها، حل مشکل بی کاری و ایجاد اقتصاد و کسب و کار دیجیتال است.

وزیر اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز ارتباطات شانه به شانه صنعت برق نقش آفرینی می کند و باید دقت داشته باشیم که اگر در گذشته همه چیز به مواد اولیه وابسته بود، امروزه ماده اولیه و اصلی خدمات، پهنای باند بالاست و با توجه به پیشرفتی که در حوزه اینترنت پرسرعت و صنایع ارتباطی بدست آمده است باید با توسعه شبکه ارتباطی، بستر و زیرساخت فنی لازم را برای دسترسی همه مردم به این فناوری فراهم کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، محمود زاده رئیس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره و سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس، ملک جعفریان مدیر مخابرات استان تهران و معاونان و مدیران شرکت مخابرات ایران و منطقه تهران و همچنین هیات مدیره مرکزی شهرک اکباتان حضور داشتند.

 

    

نظرات : 0

ثبت نظر

16107