۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت

تولید سوخت ارزان از پوست پرتقال و روزنامه

به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، ابداع کننده این روش معتقد است كه این روش سبزتر و کم هزینه تر از روش های کنونی تهیه سوخت برای خودروها و دیگر وسایل نقلیه است و این سوخت می تواند در آینده نزدیک جایگزین سوخت های فسیلی مخرب کنونی باشد .
در این گزارش آمده است كه "Henry Daniell"، پرفسور ارشد دانشگاه فلوریدای مرکزی تحت همکاری مشترک با سازمان کشاورزی آمریکا تکنیکی اختراع کرده که تحت آن از ترکیب آنزیمی تهیه شده از گیاهان برای تجزیه پوست میوه هايي همچون پرتغال و دیگر نخاله جات و تبدیل آنها به شکر استفاده کرد . این شکر می تواند پس از تخمیر به اتانول تبدیل شود .
در حال حاضر هم از ماده cornstarch  که نشاسته تهیه شده از غلات است برای تخمیر و تبدیل آن به اتانول استفاده می شود اما اتانولی که از غلات تهیه می شود گازهای گلخانه ای بیشتری تولید می کند .این در حالیست که بنا بر ادعای این دانشمند روش ابداع شده می تواند منجر به تولید گازگلخانه‌ای کمتری در مقایسه با گاز و برق شود .
طبق گفته وی ، از آنجا که در این روش از پوست میوه ها و دیگر نخاله‌ها استفاده می شود دیگر نیازی به نگرانی در خصوص کاهش مواد غذایی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی به دلیل استفاده در صنعت تولید سوخت وجود ندارد .

نظرات : 0

ثبت نظر

75295