۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

سوختن سيم كارت، صدمه ديدن فيزيكي سيم كارت است

علي حميدي ، مدير كل امورمشتركين شركت ارتباطات سيار ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS  گفت: زماني كه سيم كارت مشتركي به هر دليلي مي‌سوزد كه به معني تمام شدن عمر مفيد سيم‌كارت است چون فيزيك سيم كارت صدمه ديده بايد به دفاتر بخش خصوصي مراجعه كرده و نسبت به تعويض سيم كارت اقدام شود تا اين مشكل برطرف شود.
وي گفت: قطع سيم كارت هزينه‌اي براي مشترك ندارد ولي وصل سيم كارت هزينه 2 هزار توماني براي مشترك دارد.
گفتني است؛ عمر مفيد سيم‌كارت‌ها به اندازه زيادي به ميزان مصرف، مكالمه و ارسال پيامك و به‌طور كلي نحوه نگهداري از آن بستگي دارد؛ اگر فرض را بر آن بگيريم كه روزانه به طور متوسط يك دستگاه تلفن همراه 10 بار روشن و خاموش يا دوباره در شبكه ثبت شود، در سال در حدود سه تا چهار هزار بار اين تجديد ثبت در شبكه انجام‌ مي‌گيرد كه با در نظر گرفتن اين تعداد، عمر مفيد سيم‌كارت بيش از 10 سال طول مي‌كشد.
با توجه به اين مسأله سيم‌كارت مربوطه پس از كار افتادن بايد تعويض شود و تشخيص پر شدن كانتر مربوط در شبكه امكان‌پذير است. با توجه به اين كه هزينه تعويض سيم‌كارت در قبوض تلفن همراه منظور مي‌شود، ترتيبي داده خواهد شد تا براي تعويض سيم‌كارت‌هاي مشتركاني كه به دليل پر شدن كانتر مربوط، از كار افتاده باشند، بدون هزينه اضافي انجام گيرد.
داوود زارعيان، مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران در اين باره معتقد است: اصولا زمان سوخته شدن سيم‌كارت آشكار نيست ولي در برخي مواقع ممكن است كه قبل از سوخته شدن، سيم‌كارت ظرفيت پذيرش پيامك‌ها را نداشته باشد و يا پيامكي نيز ارسال نكند و در آن زمان مي‌توان فهميد كه سيم‌كارت در آستانه سوخته شدن قرار دارد.
وي با بيان اين كه سيم‌كارت يك كالاي مصرفي محسوب مي‌شود ابراز كرد: امكان اين كه قبل از سوخته شدن سيم‌كارت مشترك از اين موضوع اطلاع يابد، فعلا وجود ندارد و امكانش به وجود نيامده مگر اينكه نرم‌افزاري طراحي شود كه نيم‌سوز شدن سيم كارت را اطلاع دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

98472