۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

پنج درصداحکام برنامه پنجم را IT تشکیل می دهد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مهندس عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پس از موافقت شورای عالی تدوین برنامه پنجم با تشکیل کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات به صورت مستقل، مسوولیت این کار گروه بر عهده وزارت ارتباطات قرار داده شد.
وی افزود: اعضای این کار گروه تخصصی را کارشناسانی از تمامی دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه و مجلس تشکیل می دادند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات با تشکیل نزدیک به 40 جلسه کارشناسی این کارگروه تخصصی، تهیه و تدوین شد که به تصویب دولت رسید.
معاون فناوری اطلاعات در خصوص احکام تدوین شده در این برنامه، گفت: این احکام ناظر بر فرهنگ ایرانی، اسلامی در محیط مجازی، دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی و اطلاعات مکان محور است.
وی ادامه داد: امنیت فضای مجازی و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد نیاز کشور در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
مهندس عبدالمجید ریاضی تصریح کرد: پس از تدوین احکام، جلسات مستمر و مداومی با کارشناسان دستگاه های اجرایی برگزار و برنامه اجرایی دستگاه ها در طول برنامه پنجم نیز تهیه و تدوین شده است.
وی تأکید کرد: امیدواریم این برنامه اجرایی به تصویب مراجع ذی ربط برسد و اعتبارات لازم به منظور اجرای آن ها تأمین گردد تا بر اساس برنامه پیش بینی شده، عملیاتی شود.
معاون فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه IT کشور، یک برنامه جامعی است که همه ابعاد توسعه در آن دیده شده و دستگاه های متولی نیز در آن مشخص شده است که از این نظر نیز می توان این برنامه را در نوع خود، بی نظیر دانست.


 

نظرات : 0

ثبت نظر

30624