۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

كنفرانس بين‌المللي مديريت ICT آغاز به كار كرد

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ،  در ابتداي اين كنفرانس دكتر علي صنايعي ، دبير شوراي سياست‌گذاري كنفرانس با بيان اينكه مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات يكي از موضوعات بسيار مهم و قابل توجه در عصر امروز محسوب مي‌شود اظهار كرد: زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات در كشورمان تا حدودي انجام شده و اميدواريم بتوانيم با برنامه‌ريزي مناسب از اين زيرساخت‌ها به نحو مطلوب استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه در كنفرانس امسال از اساتيد بين‌المللي دعوت شده تصريح كرد: بايد از تجارب موفق و ناموفق ديگر كشورها در اين حوزه استفاده شود؛ درواقع تجربه موفق ديگر كشورها به‌عنوان اندوخته‌اي براي ما براي پيشرفت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و تجارب ناموفق آن‌ها به‌عنوان تهديد و از طرفي فرصتي براي ما محسوب مي‌شود.
صنايعي در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه فناوري اطلاعات ركن اصلي محسوب مي‌شود و بايد به آن اهميت داد اظهار كرد: شكاف ديجيتالي در حال افزايش است، بنابراين بايد حداكثر تلاش را براي كاهش اين شكاف انجام دهيم.
همچنين در اين مراسم دكتر كامران اعتماد مقدم به‌عنوان دبير كنفرانس و همچنين دكتر شهيندخت خوارزمي نيز سخنراني كردند و پيرامون اين كنفرانس و هدفي كه براي آن در نظر گرفته شده موضوعاتي بيان شد.
در ادامه اين كنفرانس كارگاه‌هاي آموزشي نيز پيرامون موضوع مديريت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مدل‌هاي كسب و كار و اثر آن در فناوري اطلاعات و موضوعات مرتبط با اين كنفرانس برگزار خواهد شد.
گفتني است؛ در دو روز برگزاري اين كنفرانس در سه سالن مقالات مرتبط موضوع اين كنفرانس درباره موضوعاتي مثل طراحي سازمان سرويس‌گرا براساس اصول معماري سرويس‌گرا، توسعه‌ي دولت الكترونيكي، ارائه‌ي چارچوبي براي مذاكره الكترونيكي، انتخاب استراتژي تجارت الكترونيكي، الزامات بازاريابي الكترونيكي در كسب و كارهاي ايران، تحليل اثرگذاري استراتژي‌هاي مديريت ارتباط با مشتريان الكترونيكي، بررسي جايگاه مديريت ريسك با توجه به استانداردهاي IT، مديريت ريسك در فناوري اطلاعات، استقرار پنجره واحد تجاري به‌عنوان گامي به سوي تجارت الكترونيكي و ديگر موضوعات مرتبط با موضوع كنفرانس ارائه خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

43737