۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

اتمام کارهاي فني و تست‌هاي شبکه (ACS) تا پايان ماه

 اين سيستم براي 200 نفر در شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان، مشهد و شيراز به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده و هم‌اکنون مراحل تست نهايي خود را طي مي‌کند كه با اجرايي شدن اين پروژه  درصورت تأمين محتوا ازسوي مراجع ذي ربط، کاربران امکان استفاده از منابع چندرسانه‌يي درخواستي شامل صوت و تصوير با کيفيت مطلوب در گيرنده‌هاي تلويزيوني، همزمان با استفاده از تلفن را خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، قرار است کارهاي فني و تست‌هاي شبکه (ACS) پروژه ارائه خدمات ارتباطي پيشرفته تا پايان ماه جاري به اتمام برسد و به گفته مدير عامل شرکت مخابرات ايران تلاش مي‌شود تا تعرفه خدمات استفاده از اين سرويس به گونه‌اي تعيين شود که تاثير زيادي در سبد هزينه خانوارها نداشته باشد و با توجه به اينکه تعرفه مرتبط با محتوا خواهد بود و تامين محتوا بر عهده سازمان‌هاي مربوطه است، لذا تصويب و تنظيم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاري نهادهاي مسوول محتوا اعلام مي‌شود.
گفتني است؛ براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين سيستم پس از مشخص شدن نتايج تست‌هاي در حال انجام راه‌اندازي اين سيستم براي پنج هزار مشترک به صورت نمونه عملياتي خواهد شد.
هدف ازراه‌اندازي آزمايشي اين سيستم، شناسايي اشکالات احتمالي در تجهيزات، شبکه و يا مسير مورد استفاده است. در اين کارکرد آزمايشي شبکه‌هاي بين استاني، داخل شهري و بين شهري تست و آزمايش مي‌شوند كه پس از نهايي شدن تست‌هاي در حال انجام، اين شبکه آماده استفاده عموم بوده و کاربران مي‌توانند بر حسب نياز خود از آن استفاده کنند.
اما صابر فيضي، مديرعامل شرکت مخابرات ايران با بيان اينكه اين كارهم‌اکنون مراحل تست نهايي خود را طي مي‌کند، اظهار داشت:تصويب و تنظيم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاري نهادهاي مسوول محتوا اعلام خواهد شد.
او درباره تعرفه استفاده از خدمات قابل ارايه روي اين سيستم نيز تأکيد کرد: تعرفه خدمات با هماهنگي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تعيين و اعلام خواهد شد.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران با بيان اين مطلب که هزينه نگهداري اين پروژه نسبت به درآمد آن پائين‌تر است، خاطر نشان کرد: اگر اين پروژه از حالت آزمايشي به اجرايي تبديل شود، مي‌تواند درآمدزايي مناسبي را براي شرکت به همراه داشته باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

32349