۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

بهينه‌سازي رومينگ بين‌الملل از نظر كيفيت ارائه سرويس

به گزارش خبرنگار ICTPRESS عباس لطفعليان، مدير كل روابط بين اپراتورهاي شركت ارتباطات سيار ايران بحث بهينه‌سازي و افزايش كيفيت و كاهش قيمت براي كشورهايي كه با آن‌ها ارتباط رومينگ داريم را از جمله موارد مهم عنوان كرده و گفت: اين كيفيت مسائل فني و بهره‌برداري از سرويس‌هاي مخابراتي و برخورداري از سرويسي با قيمت پايين‌تر را شامل مي‌شود، علاوه بر كيفيت اقداماتي نيز براي كاهش قيمت براي رومينگ بين‌الملل انجام خواهيم داد.
لطفعليان ادامه داد: در حال انجام مذاكرات لازم براي اين كار هستيم و اولويت‌مان با كشورهايي است كه تردد مشتركان ايراني به آنجا زياد است كه كشورهايي مثل امارات، عربستان،‌ تركيه و كشورهاي حوزه‌ خليج فارس در اين اولويت قرار دارند.
گفتني است؛ با آغاز اجراي قوانين جديد در اروپا، مشكل صورتحساب‌هاي خارج از كنترل شهروندان براي دسترسي به اينترنت موبايل به هنگام رومينگ پايان مي‌گيرد،  قوانين جديد اپراتورها را ملزم مي‌كند به مصرف‌كنندگان محدوديت قطع رومينگ را ارائه كنند، هنگامي كه دستگاه كاربران در وضعيت رومينگ است به هنگام رسيدن به 80 درصد محدوديت، اپراتورها بايد پيام هشداري را ارسال كنند و هنگامي كه محدوديت كاربران به اتمام رسيد، ديگران قادر نخواهند بود از سرويس‌هاي اينترنتي در تلفن همراه يا لپ‌تاپ خود استفاده كنند.
سالهاست كه صورتحساب‌هاي رومينگ گزاف در اروپا به‌عنوان يك مشكل به حساب آمده‌اند؛ كميسيون اروپا مثالي از يك مسافر آلماني را عنوان كرده كه در سال 2009 پس از دانلود يك برنامه تلويزيوني به هنگام رومينگ در فرانسه صورتحسابي به مبلغ 46 هزار يورو دريافت كرد.
كميسيون اروپا هزينه‌هايي را كه اپراتورها از يكديگر براي رومينگ مشتريان استفاده كننده از خدمات داده با قيمت يك يورو به ازاي هر مگابيت مطالبه مي‌كنند را محدود كرده است؛ هزينه‌اي كه ظرف دو سال آينده كاهش خواهد يافت. انتظار مي‌رود اين كاهش هزينه، هزينه‌هاي دريافت شده از كاربران نهايي براي استفاده از اينترنت رومينگ را كاهش دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

90963