۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

این هم از فالکون ...

شمار درگاه‌هاي بين‌المللي كشورمان به 11 ايستگاه افزايش پيدا مي‌كند، اين شبكه به صورت يكپارچه است و درمنطقه، هفده كشور روي اين پروژه سرمايه‌گذاري و از آن استفاده مي‌كنند كه انتها و ابتداي آن به شبكه جهاني فلگ متصل است و ايران با اين اتصال ديگر مشكلي از نظر بين‌المللي نخواهد داشت."
ترجمه به زبان خودمانی این پاراگراف: با اجرای پروژه فالکون، دو نقطه اتصال بین الملل در کشورمان ایجاد شده، یعنی: فالکون اجرا شده و دو نقطه اتصال نیز وجود دارند. اما وقتی می گوید "ايران با اين اتصال ديگر مشكلي از نظر بين‌المللي نخواهد داشت" به این معنی است که هنوز اتصال انجام نشده و  قرار است انشاء الله در آینده مشکلات اینترنت ایرانی برطرف شود. توضیح: منظور مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت از مشکل بین المللی برای ما قابل درک نیست و به همین دلیل از ترجمه آن به زبان خودمانی خودداری فرمودیم!
نکته اول : ما متوجه نشدیم ، بالاخره فالکون به اجرا درآمده و مشکلات ایران برطرف شده است یا قرار است برطرف شود ؟!
البته شواهد امر ( سرعت اینترنتی که همین الان استفاده می کنیم)  هیچ نشان و اثری از فالکون ندارد و همان چیزی است که پیش از فالکون بود و هنوز هم گاهی اوقات لنگر بلاتکلیف بعضی از کشتی های علاف در خلیج فارس کلا ارتباط مان با دنیای خارج را قطع می کند.
از جایی که روز 28 تیر ماه سال گذشته ،  یکی از مقامات وزارت ارتباطات از تکمیل پروژه فالکون خبر داده بود ، می توان حدس زد که این مشکلات برطرف شده اند و قرار است به زودی بهتر هم بشوند، با این حال به نظر نمی رسد بعد از بهتر شدن اتصال ما با دنیا هم اتفاق خاصی بیفتد، چون به هرحال باز هم انحصار تامین پهنای باند دست شرکت زیرساخت است و هر وقت دلش بخواهد شیر پهنای باند را کم و زیاد می کند .
نکته دوم: فالکون که سهل است،اگر خود فلگ را هم بخریم باز شیر اینترنت دست زیرساخت است و همیشه قرار است در آینده ای نامعلوم با اجرای یک پروژه که مناقصه آن محل هزاران اشکال و ابهام است و فقط صاایران از آن راضی است، بهبود یابد.
نتیجه اخلاقی: کاربران محترم، قید اینترنت آنچنانی ( مثل اونی که در فیلم ها می بینند یا از خارج رفته ها می شوند ) را بزنند و با همین اینترنت پرسرعت نیم بندی که دارند خوش باشند و دعا کنند که هیچ کشتی بی سر و صاحب و علافی از مسیر جاسک – فجیره عبور نکند.

نظرات : 0

ثبت نظر

42476