۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

شركت ارتباطات زيرساخت و درگاه‌هاي بين‌المللي

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، به‌دنبال امضاي تفاهم‌نامه مخابراتي با شركت روس تلكوم، ظرفيت تجهيزات دو درگاه بين‌الملل در مرز ايران با ارمنستان و آذربايجان  افزايش مي‌يابد كه  اين درگاه‌ها، از يك سو به شبكه كابل‌هاي بين‌المللي در اروپا متصل و ازسوي ديگر از طريق شبكه فيبر نوري زيرساخت به كشورهاي همسايه و سواحل خليج فارس متصل مي‌شود.
 براساس اين تفاهم‌نامه اجراي كابل در ايران تا مرز آذربايجان و ارمنستان بر عهده شركت ارتباطات زيرساخت است و اجراي كابل در ارمنستان و آذربايجان تا نقطه مرزي اين كشورها با ايران، برعهده روس تلكوم خواهد بود.
اما در خصوص قرارداد جديد شركت زير ساخت براي ايجاد درگاه در بوشهر بايد گفت؛ با توجه به اينكه شركت طرف قرارداد بايد به دور خليج فارس كابل‌كشي انجام دهد، در نهايت زمان راه‌اندازي و بهره‌برداري از درگاه بندر گناوه در ماه may 2011 ( اواخر خرداد سال 90) خواهد بود؛  براساس اين قرارداد، ايران براي درگاه بين‌المللي مبلغي پرداخت نمي‌كند و در قرارداد نيز قيد شده كه زيرساخت ماهانه مبلغي را براي هزينه نگهداري اين درگاه  دريافت مي‌كند.
 با توجه به اهميتي كه ايران براي شركت GBI دارد، سياست اين شركت در قبال ايران به اين صورت بوده‌ كه ابتدا پروژه را اجرا و سپس ظرفيت بفروشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

81432