۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

نخستين نمايشگاه بين‌المللي مديريت الكترونيك شهري ايران

به گزارش ICTPRESS ، دبير اجرايي نمايشگاه با اعلام اين مطلب افزود: بررسي‌ها نشانگر آن است كه كشورهاي اروپايي غربي و ژاپن در صدر استفاده‌كنندگان از خدمات الكترونيكي و كشورهاي آفريقايي و آسيايي در زير جدول بهره‌گيرندگان از فن‌آوري‌هاي نوين به شمار مي‌روند.
علي ابراهيم‌زاده خاطرنشان كرد: در ايران با تاكيد بر استقرار زيرساخت‌هاي دولت الكترونيك زمينه‌هاي لازم براي گسترش اين گونه خدمات فراهم شده است. به همين دليل نيز مديران رده بالاي كشور اكنون توسعه تكنولوژي‌هاي مدرن به‌ويژه توسعه بيش از پيش فناوري اطلاعاتي و كاربرد آن در موارد مختلف را ضروري مي‌دانند و بر آن تاكيد دارند، بر همين اساس و به منظور گسترش خدمات الكترونيكي سازمان‌ها دفتر فناوري‌هاي رياست جمهوري كه زير نظر نهاد رياست جمهوري فعاليت مي‌كند، حمايت خود را از برگزاري نخستين نمايشگاه مديريت الكترونيك شهري اعلام كرده است.
دبير اجرايي نخستين نمايشگاه مديريت الكترونيك شهري خاطرنشان كرد: اين رويداد براي نخستين بار است كه به‌صورت بين المللي در تهران برگزار خواهد شد و فرصت مناسبي براي ارائه فعاليت‌هاي صورت گرفته نهادهاي مختلف و مسوول اين امر به شمار مي‌رود.
ابراهيم زاده گفت: با توجه به آثار مثبت فراوان الكترونيكي شدن فعاليت‌هاي شهري برروي كاهش هزينه‌هاي شهروندان و دولت، اين نمايشگاه خواهد توانست روش‌هاي نويني را كه تاكنون در كشور ايجاد شده و در آينده نيز صورت خواهد گرفت، به نمايش درآورد.
به گفته او كاهش هزينه‌ها، صرفه‌جويي در زمان، تسريع در امور جاري و مديريتي، افزايش حجم فعاليت‌ها و توسعه امنيت اجتماعي از جمله مزاياي گسترش مديريت الكترونيك شهري و فعاليت‌هاي مرتبط با اين مقوله به شمار مي‌رود و كاهش حجم مبادلات پول نقد، افزايش بهره‌گيري‌ از ظرفيت‌هاي مخابراتي، كاهش هزينه‌هاي شهروندان و دولت، افزايش سطح رفاه عمومي از ديگر مزاياي گسترش خدمات الكترونيكي دركشور محسوب مي‌شود.
بر اساس اين گزارش نخستين نمايشگاه بين‌المللي مديريت الكترونيك شهري، حركتي هماهنگ براي ارائه توانمندي شركت‌ها در اين زمينه به شمار مي‌رود و از عزم جدي مسوولان براي الكترونيكي شدن فعاليت‌ها حكايت دارد و پيش‌بيني مي‌شود كه وزارتخانه‌ها، شهرداري‌ها، بانك‌ها و شركت‌هاي دولتي و خصوصي فعال در حوزه‌هايي چون توزيع الكترونيك كالا و خدمات، گردشگري، ماليات و صنايع و شركت‌هاي مرتبط به گروه و كارخانجات صنايع مخابراتي در نخستين نمايشگاه مديريت بين المللي الكترونيك شهري حضور فعال داشته باشد.
اولين نمايشگاه بين‌المللي مديريت الكترونيك شهري با هدف معرفي توانمندي‌هاي شركت‌هاي فعال در اين حوزه و با مجوز سازمان توسعه تجارت ايران در تاريخ 28 الي 31 تيرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار مي گردد. بنا بر اعلام آخرين تغييرات و اطلاعات اين نمايشگاه در پايگاه اينترنتي www.EUM.ir در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

33289