۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

پنجاه عنوان درسي با پيشنهاد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي

 توليد آن توسط شركت فن‌آوري اطلاعات ايران با همكاري سازمان فوق‌ به‌عنوان ناظر محتوايي و دو شركت منتخب به‌عنوان مشاوران توليد كننده در دست تهيه است و به گفته مسوولان تلاش مي‌شود تا در ابتداي سال تحصيلي 89 قسمت عمده‌اي از اين محتواها جهت بهره‌برداري عرضه شوند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS، در انتخاب 50 عنوان درس توجه به پارامترهايي مانند تعداد مخاطب، پوشش در كليه رشته‌ها از جمله فني حرفه‌يي و نيز مقاطع مختلف تحصيلي مد نظر بوده است. از طرفي براي اولين بار در كشور توليد همزمان 50 عنوان درس (توليد انبوه) با قالب‌ها و نقطه نظرات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در بازه زماني يك سال صورت مي‌پذيرد.
گفتني است؛ نصب 14 رايانه براي دانش‌آموزان در هر كلاس با بهره‌گيري تلفيقي از رايانه‌هاي معمولي در 300 مدرسه و رايانه‌هاي بدون كيس در 200 مدرسه به جهت آزمايش كارايي و اثربخشي و سهولت استفاده و نيز يك رايانه‌ پرقدرت براي معلم با نصب يك كارت تلويزيون در رايانه معلم، جهت امكان استفاده از تصاوير شبكه آموزش صدا و سيما و پخش از طريق ويدئو پروژكتور منصوبه در آزمايشگاه در ساعات درسي براي دانش‌آموزان در چارچوب استاندارد مصوب توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي از جمله تجهيزات مدارس اين طرح است.
بهره‌گيري از فن‌آوري بي‌سيم شبكه‌اي (وايرلس) در برقراري اتصال في مابين رايانه‌ها به جهت سهولت در پياده‌سازي و تجهيز آزمايشگاه‌هاي مدارس، بهره‌گيري از دستگاه ضبط صدا و دوربين عكاسي ديجيتال جهت گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در مدارس و توليد محتواي مالتي مديا و انتشار آن از طريق پرتال دانش‌آموزي مدارس، سوئيچ بي‌سيم لايه 2، چاپگر، اسكنر، كپي‌، فاكس، وايت بورد هوشمند پرتابل، ويدئو پروژكتور و دستگاه ضبط صدا ساير تجهيزات سخت‌افزاري است  كه محبعلي از آن‌ها براي استفاده در اين مدارس ياد كرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

71828