۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

تصويب طرح بانک اطلاعاتی بخش بازرگانی

به گزارش ICTPRESS : این طرح برای تصویب و اعلام نظر نهایی به منظور اجرایی شدن برای کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارسال خواهد شد.
این طرح از سوی کمیته توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی به منظور ایجاد یک بستر مناسب جهت تامین نیازهای کاربران از طریق تجمیع و مدیریت اطلاعات مربوطه از کلیه منابع تولید آمار در بخش بازرگانی، به کمیسیون تخصصی پیشنهاد شده بود.
به گفته رئیس کمیته توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی، هدف از اجرای این طرح، تجمیع آمار و اطلاعات بخش بازرگانی کشور در یک بانک اطلاعاتی منسجم و ارایه گزارش‌های مختلف در بازه‌های مورد نظر به ذی‌نفعان است.
استاندارد سازی ، تولید و عرضه اطلاعات آماری از جمله وظایف اصلی متولیان این طرح محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، «بررسی پروژه سامانه جامع اطلاعات دارویی کشور» و « آیین‌نامه ساماندهی رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دیجیتالی» از دیگر پروژه‌هایی بود که از سوی کمیته‌های ذی‌ربط به این جلسه ارائه و مقرر شد پس از تکمیل مدارک، طرح های مذکور به دبیرخانه کمیسیون ارسال و در جلسه‌های آتی مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین در این جلسه، طرح راهبردی فناوری اطلاعات ایران از سوی بیمه ایران ارایه و مورد بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است، کمیسیون تخصصی فاوا دارای چندین کمیته تخصصی است که این کمیته ها دارای وظایف عمومی و مشترک نظیر، هماهنگی و همکاری با کمیسیون تخصصی مدیریت فاوا در قالب ارائه پیشنهاد و یا انجام امور ارجاعی، شناسایی افراد فعال و نخبگان حوزه تخصصی در داخل و خارج کشور، دریافت و بررسی در خواست ها و پیشنهاد ها، بررسی کلیه پروژه های اجرای شده، در دست اقدام یا در حال تعریف و ایجاد ساماندهای کاربردی، مستند سازی، اطلاع رسانی از فعالیت ها و برنامه های آتی هستند.
این کمیته ها مباحث مختلفی که باید به پروژه تبدیل شوند را بررسی و راه کارهای اجرایی شدن این پروژه ها را به کمیسیون تخصصی ارائه خواهند داد.
کمیسیون تخصصی نیز پس از بررسی موضوعات ارسال شده، پیشنهادهای احتمالی لازم را در خصوص تهیه قوانین و ایجاد سازو کارهای اجرایی به کار گروه مدیریت فناوری اطلاعات دولت ارائه خواهد کرد تا به سرعت امکان عملیاتی شدن پروژه های تعریف شده در این حوزه در طول برنامه پنجم فراهم شود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

44358