۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

چند عدد و رقم هشدار دهنده

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شبکه گستر، در سال جاری میلادی، میزان نامه‏های الکترونیکی ناخواسته و مزاحم (Spam یا هرزنامه) به رقم غیرقابل باور 1/89% از کل نامه‏های ارسالی در جهان، رسید که در مقایسه با سال 2009، 4 درصد رشد داشته است.
همچنین امسال 339 روش جدید کلاهبرداری، خرابکاری، سرقت، جاسوسی و ... در نامه‏های الکترونیکی کشف و شناسایی شده که در مقایسه با سال قبل، افزایش 30 درصدی را نشان می دهد. بعلاوه امسال بطور متوسط، روزانه سه هزار و 66  سایت مخرب شناسایی و مسدود شده  که در مقایسه با سال قبل، 3/24 درصد افزایش داشته است.
بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش، تعداد شبکه‏های مخرب (معروف به Botnet) که از مجموعه‏ای از کامپیوترهای تسخیر شده تشکیل می‏شوند، در سال میلادی 2010 افزایش قابل ملاحظه‏ای داشته‏اند. دلیل عمده این افزایش، سود و درآمدهای کلانی است که گردانندگان این شبکه‏های مخرب از استفاده مستقیم و یا فروش و اجاره این شبکه‏ها به دست می‏آورند.
تا بحال یکی از عمده‏ترین مشکلات و موانع گردانندگان این شبکه‏های مخرب، مرکز کنترل و فرماندهی آن بوده که همواره وابسته به میزبان (hosting) خود است. با وجود سیستم‏های امنیتی بر روی این سرویس‏دهنده‏های میزبان، امکان شناسایی و مقابله با این مرکز کنترل مخرب، همیشه وجود دارد.
در گزارش شرکت Symantec پیش بینی شده که گردانندگان شبکه‏های مخرب Botnet از روش‏های جدیدتری، نظیر Steganography برای چیره شدن بر این مشکل اساسی خود، استفاده می‏کنند. در این روش، فرامین و دستورات مخرب در جلوی چشم همه، مثلاً در یک فایل گرافیکی یا صوتی، قرار داده  شده و در نتیجه نیازی به میزبانی مرکز کنترل برای ارسال دستورات مخرب نخواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

79966