۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

دبيركل كنفرانس ECDC در همايش هوش كسب و كار

كه در روزهاي 29 و 30 آذر در سالن تلاش مجموعه فرهنگي وزارت كار و امور اجتماعي برگزار مي شود سخنراني مي كند.
به گزارش ICTPRESS : وي كه به عنوان سخنران مدعو در اين همايش حضور مي يابد در روز دوم يعني سه شنبه 30 آذرماه با حضوردر جايگاه در خصوص هوش كسب و كار در هزاره سوم و ابعاد آن سخنراني خواهد كرد.
بنابر گزارش ICTPRESS ، اهداف برگزاری همايش را موارد زير تشكيل مي دهد :
1-ارائه دستاوردهای پژوهشی محققان و پژوهشگران داخلی در زمینه هوش سازمانی
2-معرفی آخرین دستاوردها و فنون مرتبط با هوشمندی کسب و کار ( سازمانی ) در سطح جهان
3-تبادل دیدگاهها و بحث پیرامون موضوعات ارائه شده
همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پر تلاطم بشری انسان هایی موفق و کارا خواهند بود که دارای هوشی سرشار و بهره مند از درجه هوشی بالا باشند ، قطعا در دنیای سازمانی نیز وضع به همین گونه خواهد بود ؛ به خصوص اینکه در عصر حاضر هر چه زمان به جلوتر می رود با توجه به پیشرفت علوم و فنون و پیدایش نیازها و چالش های جدید ، سازمان ها نیز پیچیده تر و اداره آن ها نیز مشکل تر می شود . این معنا زمانی پر اهمیت خواهد شد که بپذیریم در سازمان امروزی علاوه بر منبع عظیم و خلاق انسانی هوشمند ، ماشین آلات هوشمندی نیز در فرایند های سازمان نقش موثری ایفا می کنند. بنابراین هوش سازمانی در سازمان های پیچیده امروزی برآیند و ترکیبی از دو هوش فعال انسانی و هوش مصنوعی ماشینی خواهد بود که بی تردید مدیران برای پویایی و افزایش کارایی سازمان خود راهی جز بهره گیری از این دو جریان هوشمند نخواهند داشت .

به گزارش آي سي تي پرس محورهای علمی همایش به قرار زير است :
• جایگاه مدیریت دانش در هوش سازمانی
• هوش سازمانی وتعالی کسب و کار
• هوشمندی تجاری در رقابت پذیری و جهانی شدن
• تعامل هوش تجاری و مدیریت استراتژیک
• سازمان هوشمند وتوسعه پایدار
• بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در هوش تجاری
• هوش سازمانی ابزارها و روش ها
• زیر ساخت ها و محدودیتهای پیاده سازی هوش سازمانی
• هوش سازمانی د ر: منابع انسانی ، بازاریابی ، مالی ، تکنولوژی ، تدارکات ، ساخت ، لجستیک تحقیق و توسعه (R& D ) و ....
• سایر موضوعات مرتبط با هوش سازمانی

هوش سازمانی چیست ؟
در مورد هوش سازمانی نظراتي متفاوت از دیدگاه های مختلف وجود دارد که به اختصار هر کدام از این معانی آورده می شود.
البته یادآوری می کنیم که برخی از محققان مثل خانزاده هوش تجاری را به جای هوش سازمانی به کار می برند.
هوش تجاری سازمان ها را از دیدگاه عوامل کسب و کار و تجارت مورد ارزیابی قرارد می دهد. وی هوش سازمانی ( business intelligence) را داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی مانند مشتریان ، جامعه و مخاطبان ،ارباب رجوع و رقبا ، محیط اقتصادی ، عملیات و فرایند های سازمانی (مالی ،فروش ،تولید ،منابع انسانی و ..) می داند که برسازمان اثر گذارند و مدیران را برای تصمیم گیری درباره همه عوامل موثر بر سازمان ها و شرکت ها توانمند می سازد.

نظرات : 0

ثبت نظر

41830