۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ایران یکی از 3 کشور موفق دنیا در عرصه فناوری و نوآوری

به گزارش ICTPRESS به نقل از شبکه خبری صداقت دکتر ابراهیم بهادری ، مدیر عامل موسسه فرهنگی دیجیتالی سروش مهر ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از روشهای جدید ارتباطی میان ملل گوناگون نرم افزارها هستند که نقش بسیار مهمی در این عرصه ایفا می کنند و می توانند در زمانی اندک دنیا را به تحرک و پویای بیشتر فرهنگی تشویق و حتی وادار کنند. نرم افزارها اجازه می دهند بهتر شناخته شویم. این ابزار در حوزه رسانه جذابیت بیشتری داشته و قطعا تاثیر گذاری شگرفی هم دارد .

وی به بومی سازی هوش مصنوعی اشاره کرده و افزود: تعاملی و دو طرفه بودن سیستمهای نوین رسانه ای در جهان و جذابیتهای فراوان آنها ما را بر آن داشت اقدام به بومی سازی یکی از این تکنولوژیها کنیم. این تکنولوژی قدرت تعامل با صوت را به سیستمهای رایانه ای می دهد. برای این منظور بیش از یک دهه فعالیت مستمر و سرمایه گذاری کلان صورت گرفته است که در نهایت با بکارگیری یک تیم چند صد نفره ضمن بومی سازی این تکنولوژی، آن را در خدمت علوم قرآنی و فرهنگی قرار دهیم.

بهادری در گفت و گو با خبرنگار صداقت نیوز افزود: به طور مثال نرم افزار سروش ایمان می تواند صدای کاربر را پردازش نموده و مانند یک گوش مصنوعی درستی یا نادرستی قرائت کاربر را به راحتی تشخیص دهد و با تمرین و تکرار کاربر را به قرائت صحیح برساند. همچنین در نسخه جدید این نرم افزار کاربر می تواند با آزمون حفظ هم کار کند و با این تکنولوژی به حفظ آیات الهی بپردازد .

نظرات : 0

ثبت نظر

78351