۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

Telecom 2.0 آغاز بكار كرد

به گزارش خبرنگار  ICTPRESS : نشستي نيز در همايش آينده مخابرات برگزار مي‌شود كه هدف آن بررسي آينده و زمينه‌هاي مشترك و راهكارهايي براي سياست‌گذاري در حوزه آينده‌پژوهي و درگير شدن مراكز تحقيقاتي و توسعه اپراتورها با بخش پژوهش و دانش در حوزه ارتباطات‌ است و در آن كارشناسان به جمع‌بندي مطالب پرداخته و در نهايت اين جمع‌بندي‌ها به مديران ارشد ارائه مي‌شود.
 گفتني است؛ فن‌آوري‌ها و شبكه‌هاي باند وسيع ثابت و آينده آن در كشور، فن‌آوري‌هاي نوين بي‌سيم سيار همچون وايمكس و LTE و چشم‌انداز آن، فن‌آوري‌ راديو شناخت‌گر، بسترها و زيرساخت‌هاي ارتباطي كشور از جمله مهم‌ترين موضوعات همايش است.
 صنعت و دانشگاه 25 درصد، دولت و رگولاتوري 20 درصد و اپراتورهاي مخابراتي 20 درصد مخاطبان همايش را شامل مي‌شوند كه بقيه موارد نيز به تحليل‌گران و مطبوعات، ارائه‌دهندگان محتوا و راهكارها و ديگر مخاطبان اختصاص دارد.
به گفته دبير همايش آينده مخابرات ( تلكام 2.0 ) ، تغيير ماهيت سرويس‌ها، فن‌آوري‌ها و شبكه‌هاي مخابراتي از ديد تحليلگران و آينده پژوهان حوزه مخابرات به حدي مهم و جدي است كه نام تلكام 2.0 را براي توصيف مجموعه اين تحولات همگرا برگزيده‌اند.
كشوري با بيان اينكه گروه علمي تحليلي طيف به‌عنوان كانون تفكر مخابرات ايران همواره در عرصه‌ رصد تحولات حوزه‌ ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات پيشگام بوده تصريح كرد: از اين رو پس از انجام مطالعات لازم با هدف بررسي روند فن‌آوري ارتباطات در ايران و جهان در پنج سال آتي، ارتباط با صاحبنظران و كارشناسان داخلي و خارجي، تحليل شرايط كشور و توجه به ضرورت‌ها و اولويت‌ها بر آن است تا اين همايش را برگزار كند.
وي افزود: اهميت بيش‌تر اين مسائل چه در مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي كه كانون توليد علم و پيشران صنعت كشور هستند و چه براي شركت‌هاي داخلي فعال در حوزه تحقيقات و توليد داخلي در عرصه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به حدي است كه مي‌توان ادعا كرد بدون نگاه به آينده و داشتن برنامه‌ راهبردي براي مواجه با روند تغييرات، آينده‌ روشني در انتظار صنعت ارتباطات كشور نخواهد بود.
وي اظهار كرد: در كشور ما مي‌توان گفت كه DSL تا حدودي جاي خود را باز كرده و وايمكس هم در يك سال اخير به مرحله تجاري‌سازي رسيده است و ما اين همايش را برگزار مي‌كنيم و تكنولوژي‌ها و خدماتي كه در پنج سال آينده در مخابرات كشور جاي مطرح شدن دارند و با توجه به روند جهاني براي كشورمان مناسب هستند، موضوع و هدف اصلي همايش قرار داديم.

نظرات : 0

ثبت نظر

82361