۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

هدفمند‌سازي يارانه‌ها ضرر اپراتورها را در پي دارد؟

به گزارش ICTPRESS : هدفمند‌سازي يارانه‌ها تاثير مستقيمي در حوزه مخابرات نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگارICTPRESS :  بزرگ‌ترين اصلاح اقتصادي در كشور كليد خورد و رييس جمهور اعلام كرد كه بخش اصلي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اجرايي مي‌شود كه اين موضوع از روز گذشته اجرايي شد.
با آغاز اين طرح اين سوال درباره تغيير تعرفه‌هاي مخابراتي هم به وجود آمده كه مدير عامل شركت مخابرات ايران پيش از اين درباره تاثير هدفمندي يارانه‌ها و ارتباط آن با تعرفه‌هاي مخابرات تاكيد كرده بود: هدفمندي يارانه‌ها ارتباط مستقيمي با تعرفه‌هاي مخابرات ندارد، در حوزه‌ي مخابرات تا به حال يارانه استفاده نمي‌كرديم، يعني دولت چيزي مستقيم به نام يارانه پرداخت نمي‌كرد.
در حالي كه به گفته رييس جمهور، بخش اصلي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از امروز به اجرا درآمده است، وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات پيش‌تر اعلام كرده بود كه هيچ تغييري در نرخ تعرفه اپراتورهاي تلفن همراه با اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها نداريم.
دكتر رضا تقي‌پور اظهار كرده بود: ممکن است اپراتورها بخواهند در تعرفه برخي از خدمات خود تغييري بدهند که بايد براي اين کار از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درخواست رسمي کنند كه اين درخواست اگر منطقي باشد، بررسي خواهد شد اما به‌طور مشخص تغييري در تعرفه‌ها نداريم.
وزير ICT تاكيد كرده بود كه هدفمند‌سازي يارانه‌ها تاثير مستقيمي در اين حوزه ندارد، اما در عين حال يادآور شده بود: اتفاقي كه افتاده اين است كه دولت نبايد با بحث خصوصي‌سازي طبق قانون اصل 44، براي اپراتور‌ها تكليفي را معين كند كه كالا و خدماتي را به ضرر بفروشند و اين بحثي است كه بايد در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات اثبات كنند كه قيمت تمام شده‌شان بيش از تعرفه‌ي فعلي است كه در آن صورت كميسيون در اين رابطه تصميم‌گيري مي‌كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

14460