۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

رونمايي فاز اول نرم افزار بورس همراه

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ؛  در ادامه برگزاري همايش نقش بازار سرمايه در تامين مالي از نرم افزار بورس همراه با حضور وزير اقتصاد، رييس سازمان بورس، رييس كل بانك مركزي و رييس بيمه مركزي رونمايي شد.
اين نرم افزار وضعيت شاخص‌هاي بورس ارزش و حجم معاملات و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را گزارش داده و امكان تعريف دامنه نوسان براي نماگرهاي بازار را دارد.
فعالان بازار سرمایه می‌توانند بصورت رايگان در تالارها از طریق بلوتوث و یا سایت mobilebourse.ir نرم‌افزار بورس همراه را دریافت کرده و  براساس میزان تبادل پیامک از طریق سامانه، هزینه پیامک را روي قبض تلفن همراه خود پرداخت كنند؛ اعلام نوسانات پرتفوی و به‌روزرسانی قیمت سهام از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش است.
کاربران این نرم‌افزار را علاوه بر فعالان بازار، سرمایه‌گذاران نوپا تشکیل می‌دهند، چراکه این دسته از افراد می‌توانند از طریق سامانه بورس همراه، برای ارزیابی میزان توانمندی خود در سرمایه‌گذاری و کسب مهارت‌های لازم، سبد سهام مجازی تشکیل داده و سبد خود را مدیریت کنند.
حوزه اطلاع‌رسانی بورس همراه شامل دو بخش اطلاعات ثابت شامل مجموعه قوانین و مقررات، اطلاعات تماس سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، شرکت‌های بورسی، کارگزاران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غيره و اطلاعات متغیر شامل اطلاعات لحظه‌ای شرکت‌های بورسی، وضعیت شاخص، برترین‌های بازار، 5 شرکت دارای بیشترین افزایش و کاهش قیمت، 5 شرکت دارای صف خرید و فروش و غيره است.
امکان مشاهده لحظه‌ای اطلاعاتی همچون پیغام‌های ناظر بازار از ویژگی‌های برجسته این نرم‌افزار است و سامانه بورس همراه به گونه‌ای طراحی شده است که حتی درصورت غیرفعال بودن نرم‌افزار نیز کاربران می‌توانند پیغام‌های ناظر بازار و سایر پیغام‌های تعریف شده توسط کاربر را به محض انتشار، در گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.
بورس همراه قابلیت تعيين دامنه نوسان روي آيتم‌هاي مختلف بورسي و ارسال خودكار هشدار براي كاربران در صورت خروج مقدار آيتم‌ها از دامنه تعيين شده را داراست. اين سامانه همچنين امكان مدیریت کاربران، تهیه گزارش‌های متنوع، دسته‌بندی کاربران و ارسال اطلاعیه‌ها و اخبار عمومی را نیز دارد و کاربران می‌توانند برای یک سهم خاص، بازده قیمت تعیین کرده تا به صورت لحظه‌ای از تغییر قیمت سهم خود آگاه شوند.
سامانه بورس همراه كليه مسائل امنیتی بورس را مورد توجه قرار داده و کلیه اطلاعات علاوه بر فشرده‌سازی، رمزنگاری می‌شود؛ به طوریکه مدیریت سامانه نیز هیچگونه دسترسی به اطلاعات کاربران ندارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

99368