۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

تنها راهي كه مي‌توان تعداد بازديدكننده‌هاي واقعي سايت را تشخيص داد

مي‌توان تعداد بازديدكننده‌هاي واقعي سايت را تشخيص داد، تنظيم يك كوكي با شناسه يكتا براي هر بازديدكننده است. سايت‌ها با استفاده از كوكي‌ها مي‌توانند مشخص كنند كه چند بازديدكننده وجود دارد و چه تعداد از بازديدكننده‌ها جديد بوده و چه تعداد بازديدكننده‌هاي قديمي هستند يا يك بازديدكننده چند بار و با چه ميانگين زماني به وب سايت سر مي‌زند.
به گزارش خبرنگارICTPRESS ؛ كوكي‌ها پديدار شدند تا مشكل بزرگي را براي سازندگان وب سايت‌ها حل كنند؛ درواقع يك كوكي به وب سايت اجازه مي‌دهد اطلاعات وضعيت (state information) را برروي ماشين شما ذخيره سازد، اين اطلاعات به وب سايت امكان يادآوري وضعيت مرورگر شما را مي‌دهد. يك شناسه يكي از اطلاعات وضعيت است زيرا در صورتي كه وجود داشته باشد نشان دهنده اين مطلب است كه شما وب سايت مذكور را قبلاً مشاهده كرديد. وب سايت‌ها، كوكي‌ها را به شيوه‌هاي متفاوتي مورد استفاده قرار مي‌دهند.
روشي كه وب سايت اين كار را انجام مي‌دهد با استفاده از پايگاه داده است. اولين باري كه يك بازديدكننده به وب سايتي سر مي‌زند، سايت مذكور يك شناسه براي آن ايجاد كرده و در پايگاه داده ذخيره مي‌سازد. سپس شناسه را به عنوان يك كوكي ارسال مي‌كند.
هر بار كه بازديدكننده بازگردد، وب سايت شمارنده‌اي را كه همراه با شناسه در پايگاه داده وجود دارد، يكي زياد مي‌كند و به اين ترتيب متوجه مي‌شود هر بازديدكننده چند بار به وب سايت مراجعه كرده است.
سايت ها مي‌توانند علاقه‌مندي‌هاي كاربران را ذخيره سازند و در نتيجه وب سايت را آن طور كه كاربران مايلند به آن‌ها نشان دهند. براي مثال اگر شما msn.com را مشاهده كنيد، به شما امكان تغيير محتوا، قالب و رنگ را مي‌دهد. هم‌چنين امكان انتخاب كد پستي و در نتيجه تنظيمات اطلاعات آب و هوا را در منطقه سكونت شما فراهم مي‌كند.
بسياري از وب‌سايت‌ها تنها يك شناسه را برروي كوكي ذخيره مي‌كنند و ديگر اطلاعات را برروي پايگاه داده‌هايشان ذخيره مي‌سازند، ولي نوشتن زوج نام - مقدار هم يكي از روش‌ها است.
در تمام مثال هاي مذكور، دقت داشته باشيد كه پايگاه داده تنها قادر به ذخيره‌سازي چيزهايي است كه شما از سايت انتخاب كرده ايد، صفحه‌هايي كه از همان وب سايت مشاهده كرده‌ايد، اطلاعاتي كه در فرم‌هاي آنلاين به وب سايت داديد و غيره. در بيشتر موارد تمام اطلاعات برروي پايگاه داده وب سايت ذخيره مي‌گردد و شناسه يكتا تنها چيزي است كه برروي كوكي در كامپيوتر شما قرار مي‌گيرد .

 

نظرات : 0

ثبت نظر

80310