۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ممنوعيت خرید و فروش گوشی‌های پر تشعشع

به گزارش خبرنگار ICTPRESS ؛ انرژی تشعشعات دستگاه های راديویی توسط بافت های بدن قابل جذب بوده و در صورتی که مقدار آن از حدود معینی فراتر رود ممکن است موجب وارد آمدن صدمات جدی بر بافت های در معرض تشعشع شود.
مقررات حدود تشعشعی (SAR) گوشی تلفن همراه و سایر دستگا های رادیویی به دلیل امکان به خطر افتادن سلامت کاربران در مقابل اثرات مضر تشعشعات رادیویی ناشی از گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه های رادیویی و همچنین لزوم رعایت SAR مجاز توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه های رادیویی، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب شده است.
بر همین اساس این مصوبه تعیین دقیق حدود انرژی تشعشعی جذب شونده مجاز و روش اندازه گیری نرخ جذب ویژه(SAR) براساس استاندار ملی ایران به نام پرتوهای غیر یونساز- حدود پرتوگیری تهیه و تنظیم شده و اجرای آن ضروری است.
این مصوبه در برگیرنده تمام دستگاه‌های رادیویی ثابت و متحرک که ممکن است در مجاورت بدن انسان به کار گرفته شوند، می‌شود.

ورود،خرید و فروش یا تولید و فروش گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه‌های رادیویی دارای مقدارSAR خارج از حدود مجاز در هر اندازه و مشخصات و تعداد ممنوع است.
واردکنندگان و تولید کنندگان گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه های رادیویی ملزم به ارائه گزارش آزمایش مقادیرSAR و روش اندازه گیری متناسب با این مصوبه از یک آزمایشگاه مورد تایید سازمان قبل از توزیع هستند.
در همین حال آزمایشگاه های اندازه گیری SAR باید مورد تایید سازمان تنظیم مقررات باشد و نام این آزمایشگاه های معتبر توسط سازمان اعلام شده و بروز رسانی شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

29467